ESBRI

Innovationskraft i praktiken

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2011 12:19 CET

Hur bär man sig åt för att realisera innovationer, växa och nå internationell framgång? Detta är en brännande fråga för många företagare. Enligt forskaren Per Frankelius handlar det framför allt om tre faktorer: Rätt kompetens, rätt anpassning av företaget till omvärldsfaktorer, och rätt marknadsföring.

Tyvärr är det inte alltid helt lätt att avgöra vilka som är företagets strategiska kompetensluckor. Under sin Estradföreläsning 21 november kommer Frankelius att presentera en praktisk metod för kompetensbehovsanalys. Han utlovar också en (preliminär) lista på nyckelfaktorer för framgång.

Tid: Måndag 21 november 2011, 15.00-17.00
Plats: IVAs konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm
Talare: Docent Per Frankelius, Handelshögskolan vid Örebro universitet

Mer info om föreläsningen: www.esbri.se/nastaforelasning