AB Skånefabriken

Innovativa branddörrar

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2016 14:52 CET

Att kunna erbjuda produkter med hög kvalitet är Skånefabrikens ledstjärna. Därför känns det bra att kunna presentera unika branddörrar som både säkerställer brandskyddet och har en design som ger ett vackert och estetiskt uttryck anpassat till den miljö de finns i.

AB Skånefabriken utökar sin produktportfölj och lanserar nu innovativa brand- och inbrottssäkra dörrar med unik design och säkerhetstänk.

Branddörr Complan
Complan är en branddörr med en unik design. Branddörren har dolda gångjärn och det finns stora möjligheter att anpassa utseendet på branddörren till den befintliga inredningen i projektet. Complan tillverkas enligt gällande EN-standards och är certifierad enligt EN 1634-1. Branddörrarna finns i EI30 och EI60. Ljuddämpning upp till 47 dB.

Branddörr EIS
EIS är en branddörr som även fungerar som ett inbrottsskydd. EIS tillverkas enligt gällande EN-standards och är certifierad enligt EN 1634-1. Branddörrarna finns i EI60 och skyddsklass/motståndsklass RC1-RC4. Ljuddämpning upp till 45 dB. Luftgenomsläpplighet upp till klass 4. EIS är även rök- och gastät (Sa/Sm classification).

Läs mer på vår hemsida eller ring oss på 040-607 22 90 så berättar vi mer om vår produktlansering.

Skånefabriken rekommenderar och levererar produkter över hela Sverige
inom Inbrottsskydd, Brandskydd & Säkerhet