Bergsäker AB

"Innovativa lösningar krävs för att hantera miljonprogrammets renoveringsbehov" säger Kurt Eliasson, vd på SABO.

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2011 09:00 CEST

"Beställarna behöver ställa tydligare och mer specifika krav på entreprenörerna. Fler utländska aktörer som kan introducera nya arbetssätt på den svenska byggmarknaden är ett sätt att effektivisera renoveringsarbetet. Effektiviserade materialupphandlingar och inköpskanaler som gör det möjligt att köpa in exempelvis badrumsutrustning från Kina är ett annat sätt att öka konkurrensen", menar Kurt Eliasson, vd SABO.

Läs hela intervjun med Kurt Eliasson:

Om Bergsäkers nyhetsbrev:

Sedan september 2009 pågår en artikelserie med intervjuer med personer som kan hjälpa oss att bättre förstå byggbranschens nutid och framtid. Bland dem som intervjuats finns Johan Skoglund (vd JM), Hans Tilly (ordförande Byggnads), Ulrika Franke (vd Tyréns), Bo Antoni (vd Sveriges Byggindustrier), Tomas Carlsson (vd NCC Construction), Mats Paulsson (vd PEAB) m.fl. Nyhetsbrevet kommer ut 10 gånger om året.

Läs tidigare nyhetsbrev eller prenumerera: