TALENT ME AB

Inom Exal AB skapar vi varumärken som blir nya företag.

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2014 10:41 CEST

Pressrelease 08/05 2014

Inom Exal Group skapar vi varumärken som blir nya företag. Parallellt med uppbyggnadsprocessen letar vi efter duktiga och talangfulla människor som får ansvar för att utveckla verksamheten vidare. Målet är att företagen ska växa och få betydelse både för de som ska jobba inom det och för kunderna. Samtidigt som den som driver ett företag utvecklas och växer som människa.

Talent Me – arbetsförmedling online

Nu tar Talent Me, ett av våra varumärken, klivet till ett självständigt aktiebolag. Talent Me är en digital mötesplats som förenklar rekryteringsprocessen och på ett kostnadseffektivt sätt hjälper företag och sökande att hitta det de söker hos varandra. Kalla det gärna arbetsförmedling online. Vi säger rätt person på rätt plats.

En annan syn

På Exal Group tror vi oss ha en lite mer annorlunda syn på livet än i många andra företag. Vi tror att varumärken och människor på många sätt fungerar på liknande sätt. Det finns ett frö, en tanke, en dröm. Vi ser vår roll som samhällsbyggare, även om det är i det lilla. Vi ger enskilda människor chansen samtidigt som vi skapar arbetstillfällen för många fler.

VI GÖR DRÖMMAR TILL VERKLIGHET

www.exal-group.se

www.talentme.se

Exal Group

Västra Kanalgatan 1

Pavlos Efstratiadis

pe@exal-group-com

Vi får människor och företag att växa

De finns därute. Någonstans. Talangerna, de som brinner för att driva och utveckla en verksamhet. Kanske är det just du som passar in på vårt sätt att se på ledarskap, entreprenörskap och företagande. Kanske är det du som är den som ska leda och bygga upp ett företag i Exal Group.

Låt oss förklara:

På Exal Group tror vi oss ha en lite mer annorlunda syn på livet än i många andra företag. Vi tror att varumärken och människor på många sätt fungerar på liknande sätt. Det finns ett frö, en tanke, en dröm. Och människor och varumärken ska, precis som växter, ha bra jordmån, vattnas, ges näring, skötas om, utvecklas och blomma ut. Det är ett arbete med stor ödmjukhet och en vilja att förändra och göra något med mening och betydelse. Att bidra.

Inom Exal Group tar vi hand om olika frön. Ett frö till ett varumärke och ett företag startas upp hos oss. Sedan letar vi efter duktiga och talangfulla människor som får ansvaret att utveckla företaget vidare. På sikt blir företaget större och betydelsefullt även för andra som ska jobba inom det. Den som driver företaget utvecklar även sig själv och växer som människa.

Vi ser vår roll som samhällsbyggare, även om det är i det lilla. Vi ger människor chansen. Vi skapar arbetstillfällen. Och vi utvecklar företag som både är till glädje och till nytta för samhället. Vi tror på det hållbara samhället, där ekonomisk, social och ekologisk hållbarhet styr det vi gör. Därmed blir vi också en kraft i samhället och kan ge tillbaka. För oss på Exal group är visionen tydlig: vi får människor och företag att växa.