Printa Information i Helsingborg AB

Inside KappAhl med "KappAhl Inside"

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2003 08:45 CET

Medarbetare eller motarbetare?
Ska man lyckas i affärer måste man inte bara ha nöjda kunder, lika viktigt är att ha lojala medarbetare. Medarbetarna är, mer eller mindre medvetet, företagets trogna språkrör som ibland förklarar och ibland försvarar den verksamhet som företaget bedriver. Därför ska alla medarbetare givetvis ha god information om vad som är på gång.

Ett bra sätt är att satsa på en personaltidning eller ett internt nyhetsbrev. Då ger man sina medarbetare den kunskap som behövs för att de ska förmedla rätt bild av verksamheten externt. Misslyckas man finns det risk att medarbetarna blir - motarbetare.

Printa har bland annat i uppdrag att producera klädkedjan KappAhls personaltidning, KappAhl Inside. Den distribueras till närmare 4 000 medarbetare, i fem länder och trycks på tre olika språk.

Förutom KappAhl Inside har Printa producerat personaltindingar och intern information för bland andra Hallbergs Guld och Kemira.

Skapa relationer med en kundtidning
Med en kundtidning kan man inte bara väcka känslor, skapa engagemang och förklara sammanhang. Man bygger också långa och trogna relationer hos läsarna, kunderna. Detta är den enkla förklaringen till varför så många företag, stora som små, satsar på kundtidningar. Enligt en aktuell studie* anses kundtidningar vara en av företagets viktigaste kommunikationsverktyg. En bra kundtidning är inte bara en värdefull informationskanal, utan också ett medel för att stärka varumärket och knyta kunderna närmare till sig. En kundtidning är en dokumenterat lönsam ingrediens i marknadsföringsmixen.

Printa har bland annat producerat kundtidningar för ASTRA Satellitsystemet, Bibliotekstjänst i Lund, Falcon Bryggerier, Kemira, Nordic Satellite, Partille kommun, Premie Invest och Purac.

*Genomförd av Research International på uppdrag av Marknadstidningsakademin.