Insider Media

Insider Media AB lanserar Travel Insider

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2011 09:15 CET

Travel Insider - Om resebranschen, främst för resebranschen. Men vi gör det annorlunda. Våra rykande aktuella nyhetskrönikor sätter nyheten i sitt sammanhang i omvärlden, med analys och kommentar, ämne för ämne. Du kan följa alla, eller välja att bara bevaka din branschsektor. Vi kommer ut när det händer, oavsett om "julafton är en fredag." Men vi tar alltså inte in obearbetade pressreleaser.

- Vi tycker nog att det blivit lite rundgång i nyhetsflödet för resebranschen, säger en av grundarna, chefredaktör Jan Ohlsson med mer än 30 års bevakning av resebranschen bakom sig.

Finns det verkligen plats för en resebranschbevakare till?

- Absolut finns det en nisch för bättre bevakning, analys och kommentar. Vi spar tid åt läsarna som idag närmast utsätts för informationsstress i en flodvåg av okommenterade pressreleaser, spretiga, mångordiga och ofta rätt substanslösa. Det är slöseri med läsarnas tid. Ofta får de dessutom samma material direkt.

- Jag är väl medveten om att branschen säkert säger "o nej inte en till". Det är därför väldigt viktigt att vi är helt annorlunda. När vi i slutet av november kommer med en tidning blir det mer om resebranschen, främst för folk utanför resebranschen; affärsresenärer, flitiga privatresenärer, investerare, entrepenörer, kommunpolitiker.

- Vi lovar att ta reseindustrin på allvar, säger Jan Ohlsson. Jag tror dock vi vågar utlova en mer lättläst mix med en klackspark också.

Du hittar oss på webben: www.travelinsider.se

- o - o -

Kontakter:

Jan Ohlsson, Grundare och Chefredaktör
Email johlsson@insidermedia.se
Telefon: 08-652-3505

Bo Sjösten, Grundare och Webbredaktör
Email: bsjosten@insidermedia.se

Priscilla Espinoza, Försäljningschef
Email: priscilla@insidermedia.se
Telefon: 073-930-0802

Skicka gärna pressreleaser till press@travelinsider.se

Om Insider Media AB - Vi har samlat proffs som tröttnat på ytlighet och snuttifiering. En god historia ska kunna berättas så orden får magi. Det är att göra kvalitet lättläst och fördjupning till underhållning. Känslan av något du inte kan läsa på annat håll ska vara tydlig. Läsarna ska känna sig exklusivt utvalda.

Vi har innehåll som betyder något, både i artiklar, bilder, och annonser. Innehåll som berör och får dig att tänka efter själv, reflektera, roas, oroas, få dig att tänka efter även sedan du läst färdigt.