FORCE Technology Sweden AB

Inspektion av vindkraftverk - ny ultraportabel scanner för vingar

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 15:30 CEST

AMS-64 är det nya ultraportabla scannersystemet för automatisk/mekaniserad oförstörande provning av vingar på vindkraftverk. Den hanteras enkelt på svårtåkomliga platser, även vid ”rope-acess” av vingar på plats.  Den oförstörande provningen utförs med hjälp av ultraljudsökare som scannar av ytan. Scannern hålls på plats med sugkoppar och passar både för produktionskontroll och för provning i fält.

Vi visar det nya systemet i vår monter på Husum WindEnergy mässan, den 19-22 september 2012. Läs mer om den nya AMS-64 scannern i Windfair.net.

FORCE Technology är en av de största i Skandinavien inom teknisk kontroll, besiktning, certifiering och verksamhetsutveckling. Vi överför tekniska kunskaper till praktiska och kostnadseffektiva lösningar. Koncernen består av ca: 1 200 medarbetare, varav cirka 240 finns på 23 orter runt om i Sverige. Verksamhetsområdena är optimering av produktion och processer, materialutnyttjande, skydd och analys, fartyg och offshore, Integrity Management, Inspektion, provning, besiktning, kalibrering, verifiering och certifiering, Sensorteknikutveckling och tillämpning, Optimering och utveckling av driftledningssystem samt Energi, klimat och miljö.