Sandrew Metronome Distribution Sverige AB

Inspelningen har startat för "We Are Marshall" i regi av McG

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2006 11:01 CEST

Inspelningen av dramat WE ARE MARSHALL i regi av McG ("Charlies änglar"-serien) har startat i Huntington, West Virginia. I rollerna ser vi Matthew McConaughey ("EdTV", "Hemma bäst"), Matthew Fox (från TV-serien "Lost") och Oscarnominerade David Strathairn ("Good Night, and Good Luck"). WE ARE MARSHLL är baserad på en sann händelse om en stad som efter en fruktansvärd flygplanskrasch där flera innevånare var inblandade, försöker hitta ett sätt att gå vidare.

Staden Huntington har en stark tradition inom amerikansk fotboll. I generationer har spelare, tränare, fans och familjer samlats för att heja på Marshall University’s lag Thundering Herd. För staden är laget och spelet mer än en sport, det är en livsstil. Men en ödesdiger natt 1970, på en återresa från en match i North Carolina, dör 75 lagmedlemmar i en flygplanskrasch. De sörjande familjerna kämpar för att klara av förlusten av sina nära och kära och finner hopp och styrka hos Jack Lengyel, en ung tränare som är fast besluten i att bygga upp laget igen.

Matthew McConaughey spelar tränaren Jack Lengyel som vänder Huntington och dess lag från tragedi till triumf, Matthew Fox spelar hans assisterande tränare Red Dawson och David Strathairn spelar rektorn på Marshall University. I övrig roller ser vi bland annat Anthony Mackie ("Million Dollar Baby") som lagkapten och Kate Mara ("Brokeback Mountain") som hejaklacksledare.

WE ARE MARSHALL produceras av Warner Bros. i samarbete med Legendary Pictures.

För ytterligare information kontakta Pia Norström, Manlin Sterner, Amelie Häger, Agneta Ljungman, Annelie Wadman och Katarina Lindgren. Tel 08-762 17 00 eller skicka e-post till: fornamn.efternamn@sandrewmetronome.com

2006-04-06