HärjedalsKök AB

Inspiration för köksrenoveringen

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2011 05:32 CEST

Lagom till sommaren passar HärjedalsKök på att lansera sin nya kökskatalog. I katalogen får vi följa med när tre familjer byter ut sina gamla kök och vi får följa de avgörande stegen för en lyckad köksrenovering. Allt efter HärjedalsKöks devis att "Äta frukost i ditt gamla kök, laga middag i ditt nya".

I katalogen finner den inspirationssugne även köksmiljöer, detaljbilder och många praktiska tips för att lyckas bra med köksförvaringen. Med genomtänkta val kan alla ursprungliga kökslösningar vara en utmärkt arbetsplats för hemmakocken. Under avsnittet Ordning & reda visar HärjedalsKök hur moderna redskapsinsatser och andra spännande tillbehör ökar trivseln för kocken.

- Ambitionen med vår nya katalog är att visa för alla köksintresserade vilken förväxling det är att tro att ett nytt kök kräver nya skåp. Att inreda sitt kök med nya köksluckor och funktionella lådlösningar sparar både tid och pengar, berättar Mathias Abrahamsson, vd för HärjedalsKök. Att det blir minst lika snyggt tror jag dessutom talar för sig själv.

För att få ut så mycket som möjligt av katalogen rekommenderas även ett besök på harjedalskok.se där företagets fulla produktsortiment visas upp. Här kan kunderna bygga sitt eget köksval genom att kombinera olika färger, mönster och handtag.

- Givetvis så är vårt mål att alla som beställer vår katalog även skall boka ett kostnadsfritt hembesök, avslutar

Mathias Abrahamsson. Hembesöket bokas enklast på harjedalskok.se

Med katalogen hoppas HärjedalsKök ytterligare förstärka positionen som en av nordens främsta köksrenoverare.

HärjedalsKök har hittills producerat över 50 000 kök sedan det startades av Mathias Abrahamsson och Tord Erik Zetterström och har växt från fem anställda 1995 till att idag vara över 100 personer. HärjedalsKök ingår idag i Nordic Kitchen Group. Bland NKGs övriga varumärken finns bl a Canadaköket och Tibrokök.