HOOM AB

Inspiration och kompetens blir värdeord 2010

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2010 17:30 CET

På det exklusiva livsstilsmagasinet HOOM fortsätter man att utveckla och bredda sitt varumärke. Under 2010 kommer man fördjupa samarbetet med experter inom olika områden. Man kommer också jobba mycket med att inspirera via bild och påbörjar ett samarbete med flera internationellt erkända fotografer.

- Våra läsare har gett oss feedback och vi agerar alltid baserat på deras önskemål, säger chefredaktör Micael Wiking.

Magasinet har 160 000 läsare per utgåva. Baserat på en läsvärdesundersökning av SIFO International Research vet man följande om sin exklusiva målgrupp:

- I genomsnitt läses magasinet ca 20 minuter och nästan 40 procent läser
magasinet vid flera tillfällen
- 44 procent läser hela tidningen
- Den genomsnittliga hushållsinkomsten för HOOM´s läsare är ca 1 060 000 SEK

På www.hoom.se har man idag drygt 40 000 aktiva besökare per månad och det har blivit en samlingsplats för de som alltid söker det lilla extra. Man samarbetar med ett flertal bloggare inom inredning och kommer under året att bygga upp ett nätverk som ska förmedla tips och råd och skapa inspiration.

- Våra läsare och besökare värdesätter helt enkelt kompetens men också snygg design, god form och det där lilla extra. Det är en livsstilsmålgrupp som har lärt sig att hitta inspiration och att njuta av livets goda, avslutar Micael Wiking.

.....

Chefredaktör: Micael Wiking
Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är drygt 1 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.