SIS, Swedish Standards Institute

Inspiration och verktyg för ledarskap

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2006 08:36 CET

Alla chefer behöver verktyg för att styra och utveckla sin verksamhet. I Bengt Karlöfs nya Managementhandboken från SIS Förlag får läsaren ett utmärkt uppslagsverk med handfasta råd och konkreta checklistor för bland annat strategiarbetet.

Managementhandboken tar upp många frågor som chefer och ledare dagligen ställs inför. Allt ifrån ledarskapets grunder till utmaningar med globalisering och outsourcing. Den ger läsaren ett omfattande verktyg för att styra, leda och utveckla verksamheten.

- Boken ger en bred översikt och bjuder samtidigt in till djupdykningar vid behov. Jag hoppas att läsaren både blir inspirerad i sitt eget ledarskap och hittar praktiska verktyg att ta till sig och börja använda direkt, säger Bengt Karlöf, konsult och författare till Managementhandboken.

Bengt Karlöf är en av Sveriges ledande strategiexperter, verksam som managementkonsult i Karlof Consulting. Han har givit ut ett stort antal managementböcker och är en uppskattad föreläsare vid seminarier, universitets- och ledarskapsutbildningar.

Boken finns att köpa hos SIS Förlag till ett pris av 495 kronor.

För ytterligare information och bild på boken:
Joachim Bowin, redaktör SIS Förlag, tfn 08-555 523 14, joachim.bowin@sis.se
Bengt Karlöf, konsult Karlöf Consulting, tfn 0708-15 27 40, bengt@karlofconsulting.se
Erika Messing, pressansvarig SIS, tfn 08-555 520 97, erika.messing@sis.se

SIS är en del av det europeiska och globala nätverk som utarbetar internationella standarder. Genom att delta i standardiseringsarbetet kan svenska företag och organisationer påverka utformningen av standarder inom sin marknad. Standarder befrämjar handel över gränser och bidrar till att processer och produkter blir säkrare.
SIS är en fristående ideell förening med medlemmar från både privat och offentlig sektor. SIS omsätter årligen cirka MSEK 200 och har 160 anställda. SIS arbetar inom och är medlem i de internationella standardiseringsorganisationerna CEN (europeisk) och ISO (global).

SIS, Swedish Standards Institute
Postadress: 118 80 STOCKHOLM