by Lindholm

INSPIRED-Trendig och färgstark tapetkollektion från by Lindholm

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 08:46 CEST

INSPIRED- Nytänkande och tillbakablickande, romantisk och stram, färgstark men med inslag av vitt och beige. by Lindholms andra tapetkollektion innehåller många kontraster, det är det som gör den så spännande. – Det är just mixen som blir inspirerande, förklarar Jenny Lindholm, designer och grundare av by Lindholm. När allt är perfekt matchat, så saknas ofta den där spänningen som gör hemmet personligt, men när man vågar blanda lite olika stilar och det där härliga mötet uppstår, först då får hemmet en egen själ.

Inspirationen kommer både från naturen och urbana miljöer, men också de romantiska epokerna och 60-talet har bidragit till den speciella känslan hos kollektionen. Grafiska svanar, stora pioner och kaxiga ränder är några av motiven. Färgerna, som spänner från svart, rött, orange, turkos till lila och beige, är starka, men på ett elegant sätt och ofta tillsammans med fräscht vitt. – Det får aldrig bli skrikigt, säger Jenny, men samtidigt så gillar jag färg. Sveriges natur är ju grå halva året, så då tycker jag att det är härligt att man kan ha färg inomhus året runt!

by Lindholm tar steget ut i vuxenvärlden i och med sin nya tapetkollektion INSPIRED. – Företaget startades för att jag inte hittade några tapeter till mina egna barn. Som formgivare söker man ständigt efter nya utmaningar och efter många år i modebranschen ville jag dessutom vidare till något nytt, säger Jenny Lindholm. Det resulterade i KOMPIS - ett varumärke som står för ett tydligt formspråk, med starka, men inte skrikiga färger och med motiv som tilltalar barnens fantasi. KOMPIS har blivit en framgångssaga som har gett mersmak.  – När det gäller tapeter till resten av huset, så är utbudet enormt, men ändå kände jag att det fanns något för mig att tillföra. Tapeter är min nya passion och jag har gett mig in i branschen för att stanna, säger Jenny med ett snett leende!

by Lindholm tillverkas i Danmark och trycks på en non-woven kvalité. INSPIRED består av 32 blad och priset är ca 690 kronor/rulle. Precis som barnkollektionen kommer INSPIRED att distribueras ut till butik av Intrade. Lanseringen sker under september månad.

Ladda ner högupplösta bilder: ftp.bylindholm.com/

Användarnamn: 150052_press

Lösenord: Tapeter12

Jenny Lindholm är 35 år och har drivit eget företag de senaste nio åren. Hon är utbildad modedesigner och har tidigare designat allt från kläder till hotellrum. by Lindholm startades hösten 2010 och designar och låter trycka upp tapetkollektioner. Dessa levereras till distributörer världen över, som ser till att tapeterna når kunderna i butik.

Presskontakt: 0322-22 20 72, jenny@bylindholm.com

Ladda ner högupplösta bilder: ftp.bylindholm.com/