HOOM AB

Inspirerande och modern arkitektur

Pressmeddelande  •  2010-04-14 09:01 CEST

Visst kom den till slut, årstiden vi alla väntat på. Den brukar ju göra det, även om det kan kännas tröstlöst när vintern år efter år spelar oss ytterligare spratt. Nu blir äntligen kvällarna allt ljusare och vi går mot varmare tider. Vi är många som har längtat efter den där speciella vårkänslan. Man känner sig nästan pånyttfödd när man för första gången på året kan lämna rocken hemma i hallen när man går till jobbet.

Ett annat tydligt vårtecken är att många söker efter nytt boende. Genom åren har vi presenterat tusentals spektakulära hem, men aldrig tidigare har vi haft ett så fullmatat utbud att bjuda på som i denna utgåva. Vi ser det som ytterligare ett tydligt tecken på att det är i HOOM som gräddan av det fastighetsmarknaden har att erbjuda presenteras.

Men i vanlig ordning handlar HOOM om så mycket mer än bostäder som är till salu. I detta nummer har vi försökt bena ut vad som egentligen är inspirerande arkitektur. Vårt trendråd, denna gång bestående av arkitekttrion Olle Rex, Pål Ross och Mattias Lind, berättar vad som influerar och berör dem. Och vi har också gett oss ut i världen i jakt på arkitektur som har det där lilla extra. Tillsammans med fotograf James Silverman har vi valt ut tio internationella hem som vi hoppas ska inspirera, hem som visar möjligheter.

Utöver detta guidar vi som alltid till några av våra favoritprylar just nu, vi har besökt ett alldeles fantastiskt designhotell på Madeira och vi fortsätter vår serie med utsökta recept signerade Henrik Norström. Det här är med andra ord ett nummer som räcker länge, precis som det ska vara.

Med denna utgåva firar HOOM fem år! Sedan starten 2005 har vi gjort hela 33 fullspäckade magasin.

....

Chefredaktör: Micael Wiking
Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

Under 2010 kommer följande mäklare presentera sina exklusivaste objekt i varje utgåva: Skeppsholmens Fastighetsmäkleri, Bjurfors, Tradition, Fredegårds Fastighetsbyrå, Saltsjöbadsmäklarna och SkandiaMäklarna.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. Magasinet når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm medan hemsidan når svenskar i hela världen. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.

Den genomsnittliga hushållsinkomsten i distributionsområdet är drygt 1 MSEK.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom