Inspons

Inspons startat samarbete med Hjärtebarnsfonden

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2013 07:00 CET

Den första december 2013 startade Inspons ett nytt samarbete med Hjärtebarnfonden.

Vad betyder samarbetet med Hjärtebarnsfonden för Inspons?

Vi är väldigt glada över detta samarbete speciellt eftersom Hjärtebarnsfonden hjälper barn och ungdomar med medfödda hjärtfel. Ett av våra mål på Inspons är att ge fler människor en morot att motionera mera. Därför slår vi ett extra slag för att insponshjältar ska röra på sig och stödja Hjärtebarnsfonden. https://www.inspons.se/?page_id=6783&charity_id=135

säger Kia Mohebi VD på Inspons

Varför har Hjärtebarnsfonden valt att använda Inspons för insamling?

Inspons hjälper oss att nå ut så att fler får reda på vad vi gör för att stödja forskningen för hjärtsjuka barn och ungdomar. Speciellt gillar vi att vi tillsammans med Inspons kan inspirera människor att se efter sin hälsa genom att motionera för att stödja oss. Vi ser fram emot ett gott fortsatt samarbete.

Säger Sara Leijon på Härtebarnsfonden.

--------------------

Hur fungerar Inspons?
Du startar en insamling för en ideell organisation i samband med en eller flera motionsaktiviteter. Sedan delar du din insamling via sociala medier till vänner och bekanta som i sin tur bidrar med pengar till insamlingen och skriver hejjarrop medan du tränar.

Det här fungerar givetvis även på företag där man kan gå ihop i lag och utmana varandra, kunder och leverantörer.

Gör en sportslig insats för världen, starta en egen insamling idag.