Inspons

Inspons startat samarbete med RBU, Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2013 07:00 CET

Den första december 2013 startade Inspons ett nytt samarbete med RBU i samband med Mikael Nordmarks insamling där han springer Stockholm Marathon tillsammans med sin rullstolsburna son.

Vad betyder samarbetet med RBU för Inspons?

Vi är väldigt positiva till detta samarbete speciellt eftersom RBU arbetar med samma visioner och värdegrunder som Inspons, nämligen att alla ska ha rätt att idrotta oavsett funktionsnedsättning. Ett av våra mål är att skapa incitament för alla människor att motionera genom att Insponsa.  Jag uppmanar alla som skall springa Stockholm Marathon att delta i Mikaels insamling. Det gör man genom denna länk https://www.inspons.se/?fundraising=aktivt-liv-for-alla och längst ner på sidan klicka på ”Gå med i detta Insponsteam”. Då blir du delaktig i insamlingen och den syns på din sida. Spring för ett gott ändamål, spring för allas rätt att idrotta.

säger Kia Mohebi VD på Inspons

RBU tycker att

Inspons underlättar för oss att få fler samarbetspartners som hjälper oss med insamlingar. På RBU drivs vi av positiva aktiviteter som gör det möjligt för våra medlemmar att kunna delta i idrotten.  Med hjälp a v Inspons innovativa webbverktyg kan vi öppna upp mer för eldsjälar som vill engagera sig för vårt arbete. Dessutom blir våra bidragsgivare synliga via insamlingarna på Inspons och kan tackas på ett nytt sätt. Det är Win-Winsituation för alla parter

Säger Peter Asplund – Marknadsansvarig på RBU

Hur fungerar Inspons?

Du startar en insamling för en ideell organisation i samband med en eller fler motionsaktiviteter vilken du sedan sprider via sociala medier till vänner och bekanta som i sin tur bidrar med pengar till insamlingen och hejjarrop när du tränar. Det här fungerar givetvis även på företag där man kan gå ihop i lag och utmana varandra, kunder och leverantörer. Varje medarbetare får företagets logotyp på sin insamlingssida  då.

Inspons lanserades 2012 och hittills har närmare 450 000kr samlats in till olika ändamål.  Man har Insponsat och fått sponsring i Sverige så väl som USA, Afrika och övriga Europa.

Sveriges bästa webbsida för insamlings. Stöd idrottsklubbar och välgörenhetsorganisationer. Låt alla sponsra ditt ändamål medan du svettas. Gör en sportslig insats för världen, starta en egen insamling idag.