erika tubbin

INSTA moments - vårens kollektion från erika tubbin premiärvisas på FORMEX 15-18/1

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2014 17:55 CET

Nya mönster, nya material och nya produkter!
Precis som det ska vara när en ny kollektion ser ljuset.

“Med ett gravt instagramberoende är det kanske inte så konstigt att inspirationen till det nya kommer från en bildapp. Det kvadratiska formatet, sättet att arbeta med filter och redigeringar, att alltid leta efter den perfekta bilden och att samla på ögonblick. Vyer, detaljer, stunder man vill bevara i minnet - i både kropp, själ och smartphone... Och med ett ständigt behov av både stad och land, kultur och natur. Jag behöver kontraster för att njuta av livet! Och då är det helt naturligt att en urban betongbyggnad hamnar bredvid ett favvofjäll, att Eiffeltornet får sällskap av ett lönnträds grenverk och en nästan överblommad tulpan. Att trassliga streck möter en bild av skön svagt grön Kolmårdsmarmor, som i sin tur möter myrornas krig. Välkommen att spana in vad som får mitt hjärta att slå några extra slag!”

Vad nytt då?
- flera nya disktrasemotiv
- artprints
- accessoarer i siden
- flera nya mönster på brickor, underlägg

Kollektion INSTA moments premiärvisas på FORMEX DEN 15-18/1 2014. Välkommen till monter B01:14.

Klicka här för att komma till pressbilder för vårens kollektion.

Vänliga hälsningar
Erika Tubbin
formgivare

Erika Tubbin är formgivare med trassligt hår och trassel på hjärnan. Smycken av silvertrådar har gett inspiration till mönster på allehanda produkter; i vårens kollektion ingår disktrasor, handdukar, brickor, underlägg, artprints, accessoarer och smycken. Alla smycken tillverkas för hand i ateljén i Norrköping. Övriga produkter tillverkkvalitetsföretag runt om i Sverige med så miljösnälla metoder som möjligt. Erika arbetat heltid som formgivare i eget namn sedan 2005. Produkterna säljs i egen webbutik samt via ett ständigt växande antal återförsäljare inom design/inredning/present.

erika tubbin - trasslig design
inredningsdetaljer | accessoarer | smycken