Östgötateatern

Inställd scenkonst under hela våren

Pressmeddelande   •   Mar 25, 2020 17:31 CET

All publik verksamhet inom Scenkonst Öst, det vill säga Norrköpings Symfoniorkester och Östgötateatern med ung scen/öst, ställs in fram till den 30 maj 2020. Detta med anledning av den pågående coronapandemin.

Region Östergötland, som är offentlig ägare av Scenkonst Öst AB, har fattat beslut om att ställa in all bolagets publika verksamhet under våren. Detta följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer i syfte att minska spridningen av covid-19 i samhället.

- Vi har ett samhällsansvar och värnar om hälsan hos vår publik och personal. Därför tycker vi att regionen tagit ett klokt beslut, säger Pia Kronqvist, VD Scenkonst Öst.

Ledningen för Scenkonst Öst fortsätter nu arbetet med en plan för att ställa om verksamheten.

- Vi håller på att ställa om vår kommunikation med publiken för att bli mer digitala och ser nya möjligheter att utvecklas. Vi kommer att berätta mer inom kort, säger Cilla Holmqvist, marknads- och kommunikationschef för Scenkonst Öst.

Publik med biljetter till vårens konserter, föreställningar och evenemang kommer att kontaktas och kompenseras. Våra webbplatser uppdateras löpande med aktuell information.

FÖR MER INFORMATION OCH INTERVJUER
:

Pia Kronqvist, VD Scenkonst Öst, 070-260 58 97, pia.kronqvist@scenkonstost.se

Henrik Marmén, konstnärlig chef Norrköpings Symfoniorkester, 0703-58 02 62, henrik.marmen@norrkopingssymfoniorkester.se

Nils Poletti, teaterchef Östgötateatern, 070-921 95 37, nils.poletti@ostgotateatern.se

AnnaLina Hertzberg, konstnärlig ledare ung scen/öst, 013-37 77 72, annalina.hertzberg@ostgotateatern.se

Cilla Holmqvist, marknads- och kommunikationschef Scenkonst Öst, 0727-04 25 07, cilla.holmqvist@scenkonstost.se

Scenkonst Öst AB består av de konstnärliga verksamheterna Norrköpings Symfoniorkester och Östgötateatern med ung scen/öst. Bolaget ska bidra till en fortsatt utveckling av kulturlivet och kulturarvet i Östergötland och bidra till att stärka länets attraktivitet. Våra ägare är Region Östergötland, Norrköpings kommun och Linköpings kommun.

Välkommen till ALLAS TEATER! Låt oss underhålla och provocera dig. Låt oss förföra och chocka dig. I vår repertoar hittar du allt från nyskrivet till klassiker, från monologer till musikaler. ung scen/öst är vår barn- och ungdomsscen. Östgötateatern är tillsammans med Norrköpings Symfoniorkester en del av Scenkonst Öst.