Instoremedia AB

Instoremedia skapar en ny digital signagelösning för Copiax

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2008 14:47 CEST

Copiax hade önskemål om att kunna uppdatera sina digitala skärmar lokalt för att ge varje enskild låssmed möjlighet att visa individuella priser och kampanjer utöver det innehåll huvudkontoret bestämmer och styr över.

Instoremedia tog därför fram en lösning, där innehållet i skärmarna kan administreras både på central och lokal nivå. Lokalt sker uppdateringarna via en webbsida och centralt precis som tidigare via Instoremedias användargränssnitt.

Resultatet innebär att delåssmeder som själva vill ange pris på produkterna numera kan göra det. All produktmarknadsföring sköts av Copiax huvudkontor, men bl.a. prissättning, öppettider och välkomsttexter kan låssmederna numera själva bestämma över.

Copiax är mycket nöjda med lösningen eftersom kundernas efterfrågan skiljer sig åt beroende på var i landet låssmederna befinner sig. Nu kan varje enskild butik bestämma vilka budskap och produkter som ska framhävas och när för att som resultat öka omsättningen och undvika ett onödigt lager.

Lösningen levereras i samarbete med vår partner Sync AB

Kontakt

Är ni intresserade av att vet mer om Instoremedia så är ni hjärtligt välkomna att kontakta oss så hjälper vi er gärna.

InStoreMedia

Kungsholmstorg 16

E-post: info@insm.se

Webb: www.insm.se

Telefon: +468518 00862

InStoreMedia är en prisbelönad* leverantör av helhetslösningar för digital skyltning. Företaget grundades 2004 och har som koncept att hantera och distribuera digital media för marknadsföring och informationsvisning i bl. a butiker, restauranger, köpcentrum och inom företag. Några av företagets kunder är bl.a. Telenor, Telia, Hemmakväll, Yamaha och Teknikmagasinet.

*Microsoft .Net Awards 2006