MinKarriär.se

Inte svårt att göra karriär i lågkonjunktur

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2009 15:34 CEST

-men du måste inse att jobben tillsätts på nya sätt

Deppig när du läser tidningar och platsannonser? Sitter du på kammaren och gör ett perfekt jobb men undrar varför du aldrig får någon belöning? Känns det som fel läge att ta nästa steg i karriären? Då ska du tänka om!
-Många tror att det inte går att hitta jobb i dessa tider. Men vi vet att det inte stämmer, säger Frida Lindblom, VD på MinKarriär.se.
-Det handlar bara om att hitta vägarna som alla andra missar.

Här följer områden som vi kan skriva tipslistor om och ge intervjuer kring.

I huvudet på en headhunter
-om cv-databaser, rekryterare och headhunters

Vilka cv-databaser och sociala medier använder rekryteraren i sin arbetsprocess? Här kan vi ge läsarna insikter som dramatiskt förbättrar deras möjligheter till nytt jobb genom att använda sig av dessa kanaler.

Marknadsför dig själv i lågkonjunkur
-och gör karriär när ingen annan gör det

Jobben finns där trots konjunkturen, men de tillsätts i ännu högre grad genom nätverk. För att få tillgång till dem måste du vara proaktiv och göra det som ingen annan gör; marknadsföra dig själv trots konjunkturläget. Och om du inte kan eller vill byta jobb, se till att klättra internt genom att synliggöra dina resultat och skapa relationer med företagets nyckelpersoner.

Att söka jobb genom sociala medier
-så ökar du dina chanser via nätet
Idag sker allt mer av nätverkandet via webben. Många rekryterare använder systematiskt nätet för att hitta kandidater. Att vara aktiv i sociala medier ger också jobb. Men hur fungerar de viktigaste sajterna? Vilka forum ska man välja? Och hur mycket tid ska man lägga ner?

Så hittar du jobben som aldrig utannonseras
-om spelreglerna i ett nätverkssamhälle

Vi hör det ständigt; jobben tillsätts genom nätverk. Men hur fungerar spelreglerna i ett nätverkssamhälle? Hur hittar man jobben som aldrig syns i en annons? Hur ska man kartlägga, utveckla och använda nätverket så att det leder till en anställning? Och vilka är de vanligaste vanligaste fallgroparna?

För mer information, intervju eller förfrågan om krönikor och tipslistor,
tveka inte att ta kontakt. Tillsammans skapar vi något som passar er!

Frida Lindblom
 0736 87 82 87