NetIntegrate Sweden AB

Integrera e-post i SharePoint

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2012 10:53 CET

Med produkten OnePlaceMail från Australiensiska Scinaptic Communications Pty Ltd som säljs i Norden av NetIntegrate kan företagen integrera e-post i SharePoint. Dessutom ges möjligheten att lagra filer i SharePoint via funktionen skicka till som finns som standard vid höger-klick på en fil i utforskaren. Med OnePlaceMail installerat på datorn tillförs det valet.

NetIntegrate ser en fördel med att integrera e-post i SharePoint för att få även e-post integration till det kunvårdssystem som NetIntegrate tagit fram i SharePoint.

OnePlaceMail har bl.a. funktionerna

• Outlook meddelanden till SharePoint.
  • Åtkomst till SharePoint från Outlook.
  • Spara filer till SharePoint.
  • Offline åtkomst till SharePoint.
  • Stöd för SharePoint 2010 samt SharePoint Online.
  • Stöd för central distribution av programmet.

OnePlaceMail kom i veckan i en ny version 6.1 med nya funktioner. Programmet kan köpas i olika antal användare från 10 och uppåt. Priset för 10 användare är motsvarande 1 200 USD plus moms och ink´luderar 1 års support av leverantören.

För mera information kontakta Ove Bristrand på NetIntegrate via telefon: 08-5000 3170 eller sales@netintegrate.se. Läs även mera på www.rentworkplace.se .

SharePoint, Office 365 är varumärken för Microsoft.

NetIntegrate bygger på Ove Bristrands drygt 25 års erfarenhet av ICT-branschen, ofta har Ove sett support p.g.a. "problem som härrör till användarens brist på kompetens eller utbildning.
Texten fanns med i en effektivitetsmätning som genomfördes på bl.a. Bankgirocentralen när Ove arbetade där som nätverkstekniker på 90-talet.

För de små och medelstora företagen driver NetIntegrate tjänsten hyrarbetsplats.se som ger all kommunikation som en molntjänst, för platsoberoende arbetande.

NetIntegrate satsar på att få fler att bli IT-kunniga via utbildningar både i klassrum och via Webinars.

NetIntegrate är privatägt företag med kontor i på Ekbacksvägen i Bromma/Stockholm.