Mobila Posten

Integritetstöld ett utav de snabbast växande brotten - Mobila Posten förebygger det genom en säker hantering av posten

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2008 01:03 CEST

Stockholm 2008-09-05

Integritetstöld ett utav de snabbast växande brotten

- Mobila Posten förebygger det genom en säker hantering av posten

Ofta stjäls en persons identitet genom stöld av postförsändelser som delas ut i brevlådan, postfacket eller postboxen. Mobila Posten eliminerar denna risk genom en säkrare posthantering som inte exponerar en individs personliga uppgifter.

Många människor är inblandade i posthantering och postutbäring. Genom att minska antalet samt att aldrig mottaga försändelser i sin brevlåda, postfack eller postbox kan man eliminera risken att personuppgifter kommer i orätta händer. Mobila Posten säkerställer att posten levereras säkrare och till rätt person utan att riskera identitetsstöld.

Mobila Posten är en miljövänlig tjänst som ger privatpersoner, företag och organisationer frihet från att tömma brevlådor, postboxar eller postfack. Pappersposten läses istället direkt i datorn var man än befinner sig i världen. Tjänsten är snabbare och avsevärt säkrare än traditionell posthantering. Människor med olika behov kan ta del av sin post på ett enklare sätt, likaså om du är på semester, bor i glesbygd, skärgård, eller är på resande fot. (www.mobila-posten.se)

Mobila Posten minskar posttransporterna som resulterar i minskade CO2 utsläpp, mindre försurning och resultatet blir en förbättrad miljö. Indirekt minskar pappersanvändningen avsevärt inte minst genom en minskad volym av direktreklam. Återvinningen av papper ökar från ca. 10% i genomsnitt för en privatperson till nästan 90% genom utnyttjandet av tjänsten. Tjänsten är helt enkelt det miljövänligaste alternativet som finns i dag. Varje abonnent bidrar till en minskad miljöbelastning som ger omedelbar effekt.

För mer information kontakta:

Mobila Posten

media@mobila-posten.se