Agenturföretagen

Intensiva dagar med handel under Nordic Shoe & Bag Fair

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2013 08:18 CEST

Toms Shoes är en av nyheterna under Nordic Shoe & Bag Fair.

- Det är spännande att få visa upp Toms Shoes som både har en fantastisk kollektion, är internationellt mycket kända och samtidigt visar att vi kan vara medmänskliga i vår bransch. För varje par skor som säljs, skänks ett par till ett barn i utvecklingsländerna, berättar Mikael Gille som säljer varumärket i Sverige. Hittills har Toms Shoes skänkt 12 miljoner par skor.

Steve Madden, Kenneth Cole och Cocorose London har också monter mitt i mässan.

- Det har varit fullt ös i vår monter från öppningen, det ska bli spännande att se responsen när kollektionerna når ut i butikerna i Sverige, säger Peter Hedström på 4Ward.

- Totalt samlar vi många tunga varumärken här, Stockholm känns helt rätt. Johan Spendrup, från Wisby Bryggeri höll en kanonbra ölprovning på öppningskvällen och stämmningen är härlig - precis som vi vill ha det, säger Jessica Johanneson, projektledare för eventet.

Nordic Shoe & Bag Fair pågår den 14-16 augusti gemensamt med Stockholm Skohus. Stockholm Skohus har 47 permanenta Showroom och finns på Cylindervägen 20 i Nacka Strand.

AGENTURFÖRETAGEN I KORTHET:

Agenturföretagen är en medlemsägd branschorganisation som verkar för att öka handeln för agenter, importörer/distributörer och leverantörer i Sverige och internationellt. Agenturföretagen har över 600 företagsmedlemmar, varav 400 företag är verksamma inom mode och design.

Agenturföretagen grundades 1914 och har närmare 100 års erfarenhet av handel.

På uppdrag av medlemmarna organiserar Agenturföretagen handelsplatser, däribland Preview
Fabrics & Accessories, Nordic Fabric Fair, Nordic Shoe & Bag Fair, Inköpsdagar i Varberg samt driver
handelshuset Stockholm Skohus.

Agenturföretagen är aktiva inom Internationella Handelskammaren och IUCAB (Internationally United Commercial Agents and Brokers), ett internationellt nätverk för agenter och importörer.