Revision Courses Europe AB

Intensivkurser ska ge bättre resultat på högskoleprovet

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2008 14:46 CEST

Företaget Revision Courses Europe AB lanserar under hösten intensivkurser för alla som tänker skriva högskoleprovet under namnet bliantagen.nu. Efter två dagars specialstudier ska kursdeltagarna få extra skjuts och hjälp att nå högsta möjliga poäng på provet. Bliantagen.nu har skapats av studenter för studenter och den första kursen kommer att hållas i Stockholm den 11-12 oktober.

Samtliga lärare är studenter som själva kommit in på sin utbildning genom att skriva full poäng på högskoleprovet och självklart brinner för att hjälpa andra. Företaget drivs av studerande vid Handelshögskolan i Stockholm som har flerårig erfarenhet av olika slags intensivkurser både i Sverige och utomlands.

- Det här är en högkvalitativ intensivkurs för personer som vill uppnå sin fulla potential på högskoleprovet. Det är många som i onödan tappar poäng på grund av bristande rutin och kunskapsluckor, säger Nicholas Johansson, företagets VD. Dessa poäng går definitivt att rädda med rätt förberedelser.

Högskoleprovet skrivs årligen av 70000 personer och är vid sidan av gymnasiebetyget den vanligaste vägen till att bli antagen till den utbildning som man sökt. Eftersom lärarna kan relatera till kursdeltagarna, vet de hur förberedelserna ska struktureras för att ge bästa resultat.

Lärarna som i dag studerar vid framstående universitet och högskolor runt om i landet kommer även att fungera som inspiratörer för kursdeltagarna.

Om bliantagen.nu
bliantagen.nu är en del av Revision Courses Europe AB som erbjuder prisvärda intensivkurser inom olika utbildningsprogram där universitetsstuderande är lärare. Idén till företaget växte fram ur ett skolprojekt under gymnasietiden som gick ut på att hjälpa yngre elever i olika ämnen som de hade svårt med, och har sedan dess utvecklats till ett blomstrande och kraftigt expansivt företag. Bolaget drivs av nuvarande och före detta studenter vid Handelshögskolan i Stockholm.

Nicholas Johansson, VD
nicholas.johansson@revisioncourses.com