Granngården AB

Intensivt förändringsarbete och nya butiker

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2009 11:09 CEST

– Vi ser en stor potential för livet på landet. Nyetableringar och förvärv är en del av detaljhandelskedjan Granngårdens plan för tillväxt. Vi är nu mitt i ett intensivt förändringsarbete då vi moderniserar kedjan både i och utanför butikerna. Under april månad öppnar vi bland annat tre nya butiker, säger Mikael Nordin vd.

– Det är med stor glädje som vi öppnar de nya butikerna. Ystad och Motala är två nya orter för oss medan vi i Norrköping byter lokal till ett mer centralt läge. Det är tre bra lokaliseringar på orter där vi ser att vårt sortiment för djur och trädgård är efterfrågat. Vi vänder oss till människor som uppskattar livet på landet. Det innebär inte nödvändigtvis att man bor på landet utan snarare är intresserad av djur och natur, trädgård och lantbruk. Vi tror att vi har en position att ta på dessa orter till nytta för kunderna, säger vd Mikael Nordin.

Granngården i nya kläder – ny logotyp
– I samband med att vi öppnar de tre butikerna så släpper vi också vår nya logotyp. Den  visar tydligt att vi har en 130 år lång historia som vi är stolta över. Granngårdens ursprung finns i det svenska lantbruket vilket också gör kedjan unik i svensk detaljhandel.

För mer information kontakta:
Mikael Nordin, VD Granngården, 0706 825447 eller

Maria Forshufvud, informationschef Granngården, 0703 256972

Om Granngården

Granngården är en riksomfattande butikskedja med ca 110 butiker runt om i Sverige. Under ett och samma tak hittar du som är djurintresserad eller villaägare ett brett sortiment inom varugrupperna:

Trädgård
Till exempel jord, kalk, gödning, fröer, tillbehör, redskap och maskiner – från krattan till gräsklipparen och flaggstången. Lokalt finns även växter.

Djur
Foder och tillbehör till hund, katt, kanin och marsvin, hästfoder, stallutrustning, stängsel, samt kläder och tillbehör till ryttare och häst.