Intentia International AB

Intentia får ny order på 17,5 MSEK

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2005 11:33 CEST

Stockholm, Sweden - October 13, 2005 - Intentia International AB (publ) (XSSE: INT B) meddelar idag att ett av Europas ledande företag inom uthyrning av utrustning för industriellt bruk har tecknat ett licensavtal värt 17,5 MSEK.

Avtalet innebär köp av 1,400 användarlicenser av Intentia's Product Service Management (PSM) lösning. Intentias PSM Application Suite är en integrerad Enterprise Rental Software-lösning som kommer att erbjuda utökad support för företagets affärsprocesser inom områden som uthyrning av utrustning, försäljning, underhåll, logistik, inköp, ekonomi och business intelligence.

"Branschen för uthyrning av industriell utrustning är ett nyckelområde för Intentia och satsningen på att erbjuda en globalt täckande Enterprise Rental Management solution har nu gett resultat. Avtalet med ett av Europas ledande företag inom uthyrning av industriell utrustning, innebär ett erkännande av att Intentias investering i att utveckla en nyckelfärdig lösning för Global Enterprise Rental Management och Enterprise Resource Planning var riktig samt innebär att Intentia kan ses som en ledande global leverantör till denna bransch", säger Andreas Hellström, Intentia's Global Industry Director för Product Service Management

For more information, please contact:
Lut Verschueren
Global Press Relations Manager
Cell Phone: + 44 (0) 7721 226 726
Lut.verschueren@intentia.be

About Intentia
Intentia is the only global enterprise solutions provider 100% dedicated to bringing software applications and consulting services to companies whose core processes involve manufacturing, distribution and maintenance-what we call the "make, move and maintain" market.

- 100% of our resources are committed to this market.
- 100% of our software is designed for this market.
- 100% of our experience is in serving this market.

Intentia was founded in 1984 and serves over 3,000 customer sites in some 40 countries around the world. Our business solutions currently comprise enterprise management, supplier relationship management, customer relationship management, supply chain management, value chain collaboration, enterprise performance management and workplace management.

Intentia is a public company traded on the Stockholm Stock Exchange (XSSE) under the symbol INT B. Visit Intentia's Web site at www.intentia.com

Intentia
The Intelligent Choice