Intentia International AB

Intentia tecknar avtal med modejätten rnb Retail and Brands

Pressmeddelande   •  Okt 03, 2003 13:36 CEST

Intentia tecknar avtal med modejätten rnb Retail and Brands
Stockholm, Sverige - Intentia International AB (publ) (XSSE; INT B) har slutit ett avtal med rnb Retail and Brands, ett av Sveriges största modeföretag. Retail and Brands AB, med butikerna Polarn O. Pyret, Saks, Solo, Blombergs, NK/Varumärkesbutiker och Champagne, ska installera Intentias affärssystem Movex i företagets verksamhet med 120-talet butiker.

Movex ska bland annat hantera transaktioner avseende inköpsorder, kundorder, kassa, lagerredovisning, ekonomistyrning m.m. samt använda gemensamma grunddata, som kunder, leverantörer, artiklar osv.
"Vi valde Movex därför att lösningen stöttar vår tillväxtstrategi och innehåller utmärkta verktyg för alla led i kedjan, bland annat vår viktiga inköpsprocess. Det är också betryggande att Intentia har många kunder inom vår bransch, både i Sverige och utomlands", säger Mikael Solberg, VD på rnb Retail and Brands.

Rnb Retail and Brands saknade stöd för sin framtida expansion i sitt befintliga affärssystem, och fann det onödigt dyrt och oflexibelt.
"Intentia har verkligen ansträngt sig för att hitta nyttan för oss som kund. Movex motsvarar helt enkelt de krav vi har och hanterar den komplexa strukturen i vår bransch", säger Göran Blomberg, ekonomichef på rnb Retail and Brands.
"Rnb Retail and Brands strategier och visioner stämmer väl överens med vad Movex erbjuder. Avtalet är ytterligare en framgång för vår satsning på modeindustrin och detaljhandeln. Affären understryker också att vi inte bara agerar som leverantör, utan att vi strävar mot att skapa ett starkt strategiskt partnerskap med våra kunder", säger Markus Jakobsson, Nordenchef på Intentia.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Mikael Solberg

Telefon +46 8 5552 5650
E-post thomas.ahlerup@intentia.se

Om rnb Retail and Brands
Rnb Retail and Brands AB äger, driver och utvecklar butikskoncept som ska ge shoppingupplevelser utöver det vanliga. Retail and Brands är ett nytt modeföretag som utnyttjar samordningsvinster men bygger olika koncept utifrån olika kunders drömmar och önskemål. Idag äger, driver och utvecklar rnb Retail and Brands: Polarn O. Pyret, Saks, Solo, Blombergs, NK/Varumärkesbutiker och Champagne. Välkommen att besöka rnb Retail and Brands på Internet www.rnb.se

Om Intentia
Intentia är en av världens ledande leverantörer av systemlösningar för den samverkande ekonomin. Vårt mål är att bli den största leverantören genom att ge våra kunder morgondagens lösningar redan i dag. Intentia erbjuder sina kunder en en-leverantörslösning för alla behov inom den samverkande ekonomin för flera industrisektorer. Vi utvecklar, implementerar och underhåller våra egna lösningar för att kunna skapa högsta möjliga kundtillfredsställelse. Intentia Solution består av applikationer som omfattar Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Management (ENM), Supply Chain Management (SCM), Business Performance Measurement (BPM), e-business och Value Chain Collaboration (VCC). Intentia har mer än 3 200 anställda och levererar tjänster till över 3 400 kunder inom tillverknings-, underhålls- och distributionsindustrin genom ett globalt nätverk som omfattar drygt 40 länder. Intentia är noterat på Stockholmsbörsen (XSSE) under beteckningen INT B. Besök Intentias webbplats på www.intentia.com