Intentia International AB

Intentias applikationssvit optimerad för IBM plattformar

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2005 10:05 CEST

Intentia ansluter sig till IBM:s program "ServerProven" och "Total StorageProven":
Kunderna gynnas av en lösning med låg risk och partnerpriser

Stockholm, Sverige - den 17 oktober 2005 - Intentia, den globala leverantören av affärssystem för företag inom tillverkning, distribution och underhåll, meddelar i dag att företaget har godkänts som medlem i IBM:s program ServerProven® och StorageProven(TM). Certifieringen innebär att Intentias kunder garanteras att Intentias applikationssvit är fullständigt kompatibla med IBM:s server- och lagringslösningar.
Detta gäller för den senaste versionen av applikationssviten och för alla kommande uppgraderingar från Intentia.

IBM har kontrollerat att Intentias affärsapplikationer är optimalt konfigurerade på IBM-serverar för att erbjuda god prisprestanda, låg risk och skalbarhet som gör det möjligt att växa med företagets behov. Ungefär 3 000 Intentia-kunder kör sina affärssystem på en IBM-plattform.

Som medlem av programmet Total StorageProven (TSP) kommer Intentia att kunna förkonfigurera sina lösningar så att de samarbetar effektivt med IBM-lösningar med små eller inga behov av kundanpassningar. Därmed kan våra kunder fullt ut utnyttja IBM:s lagringsmöjligheter, däribland ökad dataintegritet, skalbarhet inom databasen och virtuell lagring i både en centraliserad och en decentraliserad miljö.

"När Intentia bildades 1984 gjorde företaget ett åtagande att använda öppna standarder för att ge kunderna den mest avancerade plattform som fanns tillänglig för utveckling av sammansatta applikationer och en grund för serviceinriktad arkitektur", säger Lars Wettergren, produktchef för Technology & Platforms, Intentia." IBM är en idealisk partner för oss när det gäller att fullfölja detta åtagande med mellanprogram, databaser och serverar som är byggda på öppen standard."

Intentia har haft ett partnerskap med IBM i över 20 år och skapat Javabaserade affärslösningar som är skräddarsydda för IBM:s teknik. Som IBM:s Business Partner kan Intentia erbjuda sina kunder förmånliga priser på servrar och lagringslösningar från IBM.

Partnerskapet bidrar också till att öka synligheten för Intentias applikationssvit. IBM-användare kan söka online i ett globalt register över lösningar som är ServerProven och TSP på http://www.developer.ibm.com/gsdod/homepage.do?OpenForm. Detta betyder att organisationer som är intresserade av ERP eller applikationer för försörjningskedjan omedelbart kan upptäcka att Intentia har en kompatibel lösning som erbjuder en lågriskimplementering.

Intentias applikationssvit består av Intentias åtta applikationsområden: Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Management (ENM), Supplier Relationship Management (SRM), Supply Chain Management (SCM), Enterprise Performance Management (EPM), Workplace Management (WPM), Value Chain Collaboration (VCC) samt Foundation and Tools (FTO).

För mer information om Intentias applikationssvit, besök: http://www.intentia.com/WCW.nsf/pub/Applications_index.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Lars Wettergren
Director Intentia Platform Competency Centers
Intentia R & D
e-post: lars.wettergren@intentia.se

Lut Verschueren
Global Press Relations Manager
Telefon: + 32-473 71 32 92
e-post: lut.verschueren@intentia.be

Om Intentia

Intentia är den enda globala leverantören av affärssystem som till 100 % är fokuserad på att förse företag inom tillverkning, distribution och underhåll med programvara och konsultservice. Våra kunder är verksamma inom vad vi kallar "the make, move and maintain market".

- 100 % av våra resurser är fokuserade på den marknaden
- 100 % av vår mjukvara är designad för den marknaden
- 100 % av vår erfarenhet kommer från den marknaden

Intentia bildades 1984 och har mer än 3 000 installationer hos kund i ett 40-tal länder i hela världen. Våra affärslösningar omfattar för närvarande enterprise management, supplier relationship management, customer relationship management, supply chain management, value chain collaboration, enterprise performance management och workplace management.

Intentia är noterat på Stockholmsbörsen (XSSE) under beteckningen INT B. Besök Intentias webbplats på www.intentia.com

Intentia
The Intelligent Choice