Genesys

​Interactive Intelligence fortsatt marknadsledande

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2016 09:00 CEST

I maj i år släpptes en världsomfattande rapport där Interactive Intelligence för åttonde gången i rad står som en av marknadsledarna i kontaktcenterbranschen.
– Den ihållande placeringen bevisar att vi är på god väg mot målet att bli världsledande inom kundtjänstmarknaden, säger Daniel Eisenberg, Area Director på Interactive Intelligence.

Det är företaget Gartner som i sin rapport ”Gartner Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure, Worldwide*” har utsett Interactive Intelligence som ett ledande företag på kontaktcentermarknaden. Kriterierna företaget har uppfyllt är att de är leverantörer med hög lönsamhet och ett gediget portfolio samt att de har en hög marknadsandel och bred geografisk räckvidd. De har också en tydlig vision av hur kontaktcenter kan tänkas utvecklas i framtiden och en meritlista över levererade lösningar. De är väl positionerade med sin nuvarande produktportfölj och förväntas fortsätta leverera ledande produkter. För att klassas som ledare behöver produkterna för den sakens skull inte lösa alla typer av kundärenden, men ska överlag vara starka och ha relevanta och unika egenskaper.

– Vi ökade omsättningen med 15 procent förra året, vilket är en rekordsiffra. Och den dragningskraft som vår senaste molntjänstlösning har haft är högt över våra förväntningar. Vi är exalterade över att fortsätta utveckla kundens upplevelser, säger Daniel Eisenberg.

Interactive Intelligence är även den enda leverantören som blir positionerad som ledare både i denna världsomfattande rapport och i ”Gartner Magic Quadrant for Contact Center as a Service, North America*”.
– Eftersom förändringstakten ökar exponentiellt, har vi positionerat oss så att vi kan ge branschen den flexibilitet och de innovativa, tekniska valmöjligheterna som behövs för att företag inte ska hamna efter i utvecklingen. Så oavsett om du väljer att driva din kundtjänst lokalt, flytta över allt till molnet eller en kombination av bägge, så kan vi hjälpa dig, säger Daniel Eisenberg.

Du kan ladda ner hela rapporten här.

Källor:

• Gartner, "Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure, Worldwide," Drew Kraus, Steve Blood, May 19, 2016.
  • Gartner, "Magic Quadrant for Contact Center as a Service, North America," Drew Kraus, Steve Blood, Daniel O'Connell, 15 October 2015

Disclaimer: Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Interactive Intelligence (Nasdaq: ININ) är en globalt ledande leverantör av molnlösningar inom kundengagemang, kollaboration och kommunikation. Dessa hjälper kunder att förbättra sin kundservice, öka produktiviteten och minska kostnaderna. Företaget har levererat nyheter i branschen i över 20 år, har 150+ patent registreringar och fler än 6 000 kundinstallationer globalt.

Interactive erbjuder sina kunder snabb avkastning på investeringen samt robust pålitlighet, skalbarhet och säkerhet. Det är även det enda företaget som, av den globalt ledande analytikerfirman, erkänts som ledare inom både kundplacerade och molnbaserade lösningar för kundengagemang.

Företagets huvudkontor ligger i Indianapolis i Indiana, USA och har över 2 000 anställda världen över. Företaget har varit representerat i Sverige sedan 1999. Mer information: www.inin.com/se