Vergic

Interactive Intelligence och Vergic i allians

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2012 11:18 CEST

Interactive Intelligence och svenska mjukvaruföretaget Vergic har slutit avtal om ett samarbete. Vergic kommer att tillföra Interactive Intelligence tekniska lösningar för Kontaktcenter som innebär att Interactive Intelligence till sina kunder kan erbjuda kunddialog i realtid genom ny innovativ videodialog och co-browsing*. Mjukvaran kommer även att ge ökade analysmöjligheter av webbaktiviteter.

Integrationen kommer att ske genom Interactive Intelligences Generic Objects, vilket innebär att Vergics lösning kommer vara integrerad i Interactive Intelligence universala kö för gemensam SLA-nivå och statistik.

– Vergics lösningar gör att vi kan erbjuda våra kunder direkt och personlig interaktion på webben genom en intelligent kommunikationslösning med bland annat video på ett enkelt och pragmatiskt sätt, säger Daniel Eisenberg, Nordenchef på Interactive Intelligence.

Kommunikationslösningen gör det möjligt för företag att identifiera sina kunders behov av hjälp på webben och samtidigt guida dem via den innovativa mjukvaran.

– Samarbetsavtalet med Vergic är en strategisk viktig nordisk allians med ambition att hitta en global arbetsform, säger Daniel.

Tillför mer kommunikationsmöjligheter

Vergic är ett mjukvaruföretag med fokus inom e-handel och kundservice på nätet. De gör det möjligt för företag och offentlig verksamhet att optimera sin kundkommunikation och försäljningen på sin webbplats.

– Vår teknik för realtidskommunikation via webb är ett bra komplement till Interactive Intelligence kontaktcenter-plattform. Produkten tillför utökade kommunikationsmöjligheter, statistik för webbesökare samt möjlighet till proaktiv kunddialog, säger Alexander Lunde, vd på Vergic.

Daniel Eisenberg, Nordenchef, Tel: 0730-67 20 20 | daniel.eisenberg@inin.com

Alexander Lunde, vd, Tel: 0761-36 68 33 | alexander@vergic.com

*FAKTA: Med Vergics co-browsing ges kundservicepersonal en möjlighet att visuellt guida en besökare på webben genom att se en spegling av den specifika webbsidan där besökaren befinner sig. Vergics co-browsing kräver ingen installation och  fungerar på alla plattformar såsom dator, mobil och läsplattor, vidare stödjer Vergics lösning marknadens alla webbläsare.

Interactive Intelligence

Börsnoterade Interactive Intelligence (Nasdaq: ININ) är en global leverantör av lösningar för affärskommunikation inom kontakt- och callcenters, IP-telefoni och automatiserad affärsprocesser (BPA). Lösningarna kan levereras som molntjänster eller kundplacerad installation. Företaget grundades 1994 och har över 4 500 kunder världen över. Företaget placerades senast 2012 i ledarkvadranten av Gartner inom sektorn ”Contact Center Infrastructure, Worldwide Report (juni 2012)”.

Interactive Intelligence har över 1 000 anställda och med huvudkontor i Indianapolis, USA. Företaget har representerats i Sverige sedan drygt 10 år.

Vergic  är ett innovationsföretag med fokusområde e-handel och kundservice på nätet. Vergic hjälper offentlig verksamhet samt stora och mellanstora företag att optimera kundkommunikationen och försäljningen på sin webbplats. Affärsidén bygger på att kommunicera smartare med varje unik besökare på webben, genom automatisk och manuell realtidskommunikation. I över 15 år har våra medarbetare arbetat med att utveckla relationer och göra affärer på nätet. Vergic har sitt huvudkontor i Malmö. Kunderna består av såväl offentliga som privata företag och finns både nationellt och internationellt.