Comzo

Interaktiv utomhusreklam med bluetooth

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2006 16:49 CET

STOCKHOLM – 30 november, 2006 – För första gången i Sverige levandegörs reklamytor genom bluetooth-teknik. Idag har Comzo och Global Agencies slutit ett samarbetsavtal. Avtalet innebär att ”Stadsklockans” annonsörer kan aktivera sina budskap och kommunicera med förbipasserandes mobiltelefoner.

Redan idag kan annonsörer förhandsboka den interaktiva tilläggstjänsten, Comzones. Genom aktiv bluetooth-teknik som först söker av en zon och sen skickar information till mobiltelefoner i zonen kan stortavlor få liv. Främsta fördelarna med tjänsten är att budskap kan skräddarsys geografiskt och målgruppsanpassas, filmer och musik kan skickas snabbt och att tjänsten inte behöver förlita sig på en mobiloperatör.

”Företag efterfrågar alltmer kreativa annonslösningar och nya sätt att kommunicera med sina kunder. Genom Comzos kunskap inom mobil marknadsföring och Global Agencies nytänkande inom utomhusreklam ser jag en stor utvecklingspotential för detta projekt säger, Raymond Emtemark VD på PosterScope Nordic AB.”

De interaktiva stortavlor som Global Agencies kan erbjuda sina kunder är ett resultat av att mobiltelefoner har blivit allt mer tekniskt avancerade och användarvänliga. När en mobiltelefon med påslagen bluetooth kommer in i en Comzone skickas ett meddelande om att information finns att hämta. Efter att användaren har accepterat skickas materialet direkt till mobilen.

Exempel på material som kan användas i Comzones:
• Musik
• Video
• Bilder
• Ringsignaler
• Erbjudande/Rabatter
• Dokument
• Programvara/Spel
• Adress/Kalenderuppgifter
• WAP/Internetlänkar

Första installationsfasen i Stockholms innerstad beräknas vara klar januari 2007 och innefattar:
• Odengatan 61 (Odenplan/Åhléns)
• Sveavägen 42 (Skandiahuset/T-baneuppgång Hötorget)
• Götgatan 78 (Skatteskrapan)
• Drottningsholmsvägen 14 (T-bana Fridhemsplan)
• Birger Jarlsgatan 28 (Bossbutiken/Humlegården)

Om Comzo
Vår affärsidé är enkel. Vi erbjuder företag interaktiva zoner, Comzones, där företag kan sprida sitt budskap mot sina kunders mobiltelefoner. All informationsspridning i en Comzone är gratis eftersom inga mobiltelefonoperatörer är involverade i överföringen. Comzones kan byggas upp i stort sett var som helst och anpassas efter våra kunders önskemål.

Comzo startade 2005 och består av eldsjälar från media-/reklambranschen och musikindustrin.

Comzo – Where your message comes alive

För mer information: www.comzo.net

Om Global Agencies
Global Agencies är ett nytt, ungt och framförallt ett nytänkande företag i branschen för utomhusreklam. Global Agencies erbjuder företag och organisationer attraktiva reklamplatser på ställen där potentiella kunder finns. Reklamplatser i anslutning till något som alltid är lika aktuellt – tiden. Varje kategori av reklamplats är knutet till ett bra och positivt ändamål.

Detta bestäms alltid tillsammans med en utvald samarbetspartner per reklamplats, vilket innebär goodwillfördelar för både annonsören och den aktuella samarbetspartnern.

För mer information: www.globalagencies.se

Nicklas Jungberg, VD, Comzo