Interbrands Sweden

Interbrands Sweden AB levererar Nobelmiddagens röda vin.

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2011 19:12 CET

Även i år har ett flertal företag i vinbranschen tävlat om att få leverera vin till Nobelfesten.

Ett stort antal viner har offererats och det är nu klart att vin- och spritimportören Interbrands Sweden AB har den stora äran att få leverera det utvalda vinet till huvudrätten. Vinet är Gary Farrell Pinot Noir 2008.

– Vi är oerhört stolta över att ha blivit utsedda till årets leverantör av vin till Nobelmiddagen. Vi är ett ungt, ambitiöst och kunskapsrikt företag med ett helhetsperspektiv för huvudmän, kunder och partners som vill verka på en nordisk marknad. Vi är ett privatägt företag som inte tillhör någon av de största jättarna i branschen och därför är det en extra stor ära för oss att få vara med i detta sammanhang, säger Interbrands VD Michael Zachrisson.

Johannes Rehnman
Commercial Director

johannes.rehnman@interbrandsnordic.com

Interbrands Wines & Spirits är en nordisk privatägd importör av starka varumärken inom vin- och spritbranschen. Vår portfölj innehåller flera världsledande märken så som Russian Standard Vodka, Whyte & Mackay, Stroh, The Dalmore, Jura, Greenalls Gin, Canepa med flera.

Vi är starkt resultatorienterade och strävar alltid mot att medverka till inspirerande och lönsamma affärer för dig som kund, producent och partner. Vår målsättning är att förse den svenska marknaden med nya och intressanta produkter från hela världen.