Intercut Sverige AB

Intercut marknadsför Lissmac

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2009 10:48 CEST

Intercut marknadsför Lissmac - maskiner för bl.a. avgradning och kantrundning

Intercut marknadsför Lissmac genom ett nyetablerat samarbete med Lundqvist Maskin KB. Lissmac tillverkar maskiner för avgradning, kantrundning, slagg- och oxidborttagning samt slipning av gas- och plasmaskurna detaljer.

Kompakt med modern design för effektiv produktion

Maskinerna behandlar samtidigt båda sidorna, inner- och ytterkonturer, i ett steg. Ingen onödig vändning och ny inmatning av plåtar behövs. Detta innebär en kraftig tidsvinst jämfört med traditionell slipning - upp till 60 %. Jämnt och långsamt slitage av verktyg innebär låga kostnader för slit- och reservdelar.

Slutbehandling för bl.a. gas- och plasmaskurna plåtdetaljer miljövänligt

Lissmac tillverkar maskiner för alla behov. Avgradning med gradning och kantrunding för stål- och rostfritt plåt samt aluminium. Maskiner för oxidborttagning, slaggborttagning och slipning. Alla maskiner arbetar båda sidorna samtidigt. Genomtänkt förbättring av verkstadens arbetsmiljö genom torr bearbetning som ger inga farliga sliprester.

"Ett samarbete med Lundqvist Maskin KB möjliggör utnyttjande av varandras kompetens och detta blir en fördel för våra kunder - One Stop Shopping, enkelt och bekvämt. Jag är mycket nöjd med vårt samarbete. Nu kan vi erbjuda våra kunder nästan hela spektra av plåtbearbetningsmaskiner" säger Anders Pettersson, VD för Intercut och fortsätter" Under denna tuffa ekonomiska klimatet försöker vi bygga upp vårt nätverk för att vara förberedda inför nästa uppsving."

Lissmac, grundad i Tyskland 1979, är ett av mycket få företag, som tillverkar sina maskiner direkt för plåtbearbetning, utan att gå omvägen över träbearbetning.

Intercut AB

Anders Pettersson

Ytterligare information kontakta Anders Pettersson, VD, tel. +46(0)8 5505 1202, email anders.pettersson@intercut.se

Intercut Sverige AB - www.intercut.se