Intercut Sverige AB

INTERCUT – NY AGENT FÖR KALTENBACH.

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 18:00 CET

AB Mekar´s ägare Leif Disinger t.h. kan efter snart 50 år i branschen med stolthet lämna över ansvaret för Kaltenbach till Intercut. Leif har med sitt team sålt närmare två tusen Kaltenbach kapmaskiner på den svenska marknaden, flertalet av dem är fortfarande i drift.

Anders Pettersson t.v. VD för Intercut……” Kaltenbach agenturen passar oss perfekt eftersom vi har många gemensamma kunder, framförallt inom segmentet Steel Service Center, där t.ex. BE Group och Stena Stål producerar med både Messer skärmaskiner och Kaltenbach kapmaskiner. Vi ser fram mot att lansera Kaltenbach hos oss. Vi har även förstärkt organisationen med nya medarbetare för att klara uppgiften på bästa sätt.”

Intercut Sverige AB - Din partner inom plåtbearbetning - från lagerhantering, logistik, skärning och bockning till efterbehandling. Vi är ett familjeföretag med största engagemang i våra kunder. Flera kända varumärken borgar för högsta tänkbara kvalité.