Media720 AB

Interim Management ny tjänst hos Media720

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2014 10:54 CET

Nu lanserar Media Sjutjugo Interim Management och befäster därmed rollen som ledande när det gäller kompetensförsörjning och verksamhetsutveckling inom media och kommunikation. Interim Management blir en naturlig del av företagets konsultverksamhet som fokuserar på verksamhetsutveckling och som idag sysselsätter ett 20-tal managementkonsulter.

- Efterfrågan på kvalificerad chefkompetens som omgående kan kliva in och göra skillnad har ökat. Det kan handla om att en nyckelperson i organisationen försvinner eller att man snabbt måste göra förändringar i verksamheten. Då kan våra kunder med kort varsel, flexibel tidslängd och omfattning, få tillgång till en erfaren chef med expertkunskap som är van att leverera konkreta och mätbara resultat. En person som dessutom har ett oberoende perspektiv, som tillför nya insikter och som borgar för stabilitet och trygghet i organisationen, säger Kenny Hallberg, partner på Media Sjutjugo.

- Vi har till viss del redan arbetat med likande upplägg med flera av våra kunder men nu paketerar vi tjänsten och kompletterar med ytterligare konsulter. Fler och fler företag uppskattar den flexibilitet detta innebär. Inte minst i den förändringsprocess många av dem är inne i. Vi ser samma mönster på arbetstagarsidan där många duktiga och erfarna personer söker mer flexibla lösningar på arbetsmarknaden, säger Magnus Wallén, en av grundarna till Media Sjutjugo.

För ytterligare information om Interim Management kontakta:

Kenny Hallberg, kenny.hallberg@mediasjutjugo.se, 08-554 205 46

Magnus Wallén, magnus.wallen@mediasjutjugo.se, 08-554 205 45

Media Sjutjugo hjälper medieföretag med strategiska och operativa konsultinsatser på ledningsnivå samt hyr ut eller rekryterar kunnig personal. Med fokus och helhetssyn på media ser vi till att våra kunder har rätt kompetens vid rätt tillfälle. Media Sjutjugo är utsett till både Gasellföretag och Superföretag 2013!