Intermetra

Intermetra är ny undersökningspartner för Post- och telestyrelsen

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2016 09:00 CEST

Intermetra ser framemot att påbörja samarbetet med Post- och telestyrelsen som deras nya ramavtalsleverantör. Intermetra skall genom framtagande och insamlandet av kvantitativa undersökningar tillhandahålla ett genomarbetat underlag till Post- och telestyrelsen i deras strategiska arbete framöver.

” – Vi är glada och stolta över att få förtroendet att följa med Post- och telestyrelsen på deras resa framåt; säger Anders Lindahl, Vd för Intermetra. Vi hoppas att med vår flexibilitet och kunskap inom undersökningar ska kunna bistå Post- och telestyrelsen i att kartlägga och förstå sin omgivning.”

Intermetra har idag ett antal olika ramavtal inom den offentliga sektorn, bland annat för Västtrafik, Transportstyrelsen och Trafikverket. Inom området kvantitativa undersökningar ingår bl.a. att designa undersökningar, tillämpa statistisk metodik, att göra databearbetningar och analysera resultaten från undersökningar eller andra datakällor.

Om Intermetra

Intermetra skapades 1991 och är ett fullserviceföretag för marknadsundersökningar. Intermetras styrka ligger i förmågan att förstå och skräddarsy erbjudandet efter kundens informationsbehov. Intermetra är obundna i val av metod och datainsamlingssätt. Intermetra erbjuder kvalitativa och kvantitativa undersökningar och både heltäckande och djuplodande undersökningar. Tack vare en slimmad och flexibel organisation, med ett inlyssnade och personlig förhållningsätt, levereras förståeliga resultat som direkt kan implementeras in i kundernas verksamhet