International Format Group AB

International Format Group inleder samarbete med e-sportstjärnorna Zainab 'zAAz' Turkie & Marcus ’Delpan’ Larsson

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2016 18:58 CET

Under 2017 lanserar International Format Group (IFG) sitt första programformat inom e-sport – GAMERZ.
CS-stjärnorna Zainab 'zAAz' Turkie och Marcus ’Delpan’ Larsson kommer vara del av expertgruppen som ska hitta nya talanger.

”Precis som vi byggt upp IFG teamet så är vår ambition att arbeta med de bästa inom varje område. Som ett led i att bli en global aktör inom e-sportunderhållning är vi därför oerhört glada att ha fått med oss två världsstjärnor inom e-sport”, säger CEO Fredrik Ivansson.

”Trovärdighet är a och o i denna bransch. Under Dreamhack Winter i Jönköping, inleder vi jakten på morgondagens stjärnor och vilka kan bättre än zAAz & Delpan veta vad som krävs för att lyckas inom sporten”, säger Robert Jönsson Creative Director IFG.

”Det ska bli oerhört spännande att jobba med GAMERZ och få vara en del av att bygga nya svenska stjärnlag”, berättar Zainab 'zAAz' Turkie.

International Format Group har också inlett samarbeten med stora, etablerade och kunniga varumärken. Dessa företag har alla olika egenskaper som värderas högt för att tillsammans kunna skapa programformatet som eftersträvas.

”Vi är glada över att få med Synsam, Intel och Puma som partners till vårt koncept GAMERZ”, säger Per Bergström, Head of Partner på IFG.

"Som ett stort globalt företag som Puma är så söker vi hela tiden efter nya sporter och trender. E-sport, med den målgruppen som finns här, växer båda lokalt och på global nivå. Därför är det jättekul och spännande att nu få vara en del i det nya formatet GAMERZ”, säger Puma Nordics Marknadschef Rutger Hagstad.

”Vi är redan inne i de flesta sporter men ser den växande e-sporten som mycket intressant, med gruppen unga män som en viktig målgrupp för oss”, säger Michael Grimborg Marknadsdirektör på Synsam

För mer information kontakta CEO Fredrik Ivansson. fredrik@ifgab.com

Ett innovativt företag som skapar nya affärer genom underhållning.