Anagram

Internationell humorstjärna till Lund i maj

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2016 11:36 CEST

Sam Wills är gatuartisten från Nya Zeeland som fick Sveriges fd skatteminister Bo Lundgren att vicka på höfterna under Lunds humorfestival 2011, och när han var tillbaka på samma festival året därpå sålde biljetterna till hans omtalade humorshow slut på nolltid. Kritikerna rosar honom och publiken jublar åt hans charmiga, enkla, smarta och oförglömliga akter. Sam fick sitt genombrott på världens största humorfestival, Edinburgh Festival Fringe, för en handfull år sedan. Sedan dess har utmärkelserna duggat tätt och han har vid det här laget stått på scener över stora delar av världen. Den 22 maj ger han en best of-show i Lund.

Efter flera slutsålda föreställningar på The Fringe och i Londons West End är The Boy With Tape On His Face tillbaka i Sverige med en föreställning som ger oss både nytt material och det absolut bästa från hans tidigare föreställningar. Biljetterna släpps idag.

Pressröster
Endlessly inventive, hysterically funny. Sublime physical lunacy – fight for a ticket.” TIME OUT *****

…A slapstick virtuoso.
THE LIST *****

…Wills is the last word in silent comedy.
THE GUARDIAN ****

…His eyes are amazing; he could probably do the whole show in a balaclava and still make you laugh.”
THE SCOTSMAN ****

Vad: Best of The Boy With Tape On His Face
Var: Lund, AF-Borgen, Stora Salen
När: 22 maj kl 18
Biljetter:  ticketmaster.se

Mer info: Kajsa Jönsson, Anagram Live, 0733-92 18 00, kajsa.jonsson@anagram.se

Anagram är ett oberoende produktionsbolag verksamt inom film, TV, webb och livescenen. Vi finns i Lund, Stockholm och Göteborg, och jobbar både nationellt och internationellt. Med stort engagemang, nyfikenhet och en rejäl portion nyskapande samarbetar vi med de bästa kreatörerna, manusförfattarna, regissörerna och produktionsteamen som finns att hitta. Vi älskar det vi gör och räds inte utmaningar. Det är roligast så!