Future Position X, FPX

Internationella GIS dagen 17/11

Pressmeddelande  •  2010-11-12 08:10 CET

Internationella GIS Dagen spelar en stor roll i att skapa medvetenheten kring geografisk information i hela vår värld.

GIS dagen utgör ett internationellt forum för användare av geografiska informationssystem (GIS) för att visa riktiga program som gör skillnad i vårt samhälle. Mer än 80 länder kommer att delta i eventet genom lokala evenemang som öppet hus hos företag, hands-on workshops, mässor, gemensamma samlingar i skolor och mycket mer.

I Gävle arrangerar Future Position X i år GIS dagen i samband med LBSgame för att markera att det just nu sker mycket inom mobil positionering och spelområdet. En prissumma på 10 000€ delas ut till vinnaren av tävlingen och markera starten för ett årligen återkommande event kring nya medier, positionerna och traditionell geografisk information.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom