HOOM AB

Internationella influenser, inredning och exklusivt boende

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2008 09:27 CEST

Hösten är här. Aningen för tidigt kan tyckas, men det går ju som bekant inte att göra så mycket åt. För i Sverige har vi förutsägbara årstider som konsekvent signalerar ny garderob, nya maträtter, nya högtider. Årstiderna signalerar förändring och vi anpassar oss löpande till naturens alldeles egna koncept. Så nu när mörkret, blåsten och kylan nalkas ska man se till att göra det lite extra mysigt därhemma och rusta sig för den kommande kylan. I detta nummer har vi fokuserat på internationella influenser och extra mycket på ljus. För om det är något vi behöver så här års är det ljus i alla dess former och det finns en hel del inspiration att hämta i ämnet utomlands. Och eftersom den moderna tekniken hela tiden underlättar för oss att upptäcka kreativitet över hela världen finns det fler impulser än någonsin att inhämta. Vi har också låtit vårt kunniga trendråd - den här gången bestående av Gert Wingårdh, Thomas Eriksson och Thomas Sandell - fundera lite kring arkitektur från hela världen.

Som vanligt har vi gjort en resa, den här gången till underbara Fiji. Efter en vecka eller två där har man verkligen laddat om batterierna. Vi har även laddat ordentligt på hoom.se, där vi utvecklat ett livsstilscenter som hela tiden slår oss med häpnad. Nu har vi närmare 40 000 besökare per månad. Vi ser som vanligt fram mot konstruktiv feedback så att vi hela tiden kan finjustera och förbättra.

Precis som alltid är det i HOOM du hittar det allra bästa fastighetsmarknaden har att erbjuda. Från paradvåningar och villor till herrgårdar och slott – det är i HOOM ni hittar objekten som har allt och lite till.

Med HOOM nr 5/08 så har man sedan starten 2005 producerat 23 utgåvor. HOOM växer så det knakar och får ständigt fler läsare och större räckvidd. Bolaget utvecklar ständigt tjänster som speglar målgruppens identifierade intressen.

HOOM fortsätter att vara den vassaste kanalen för den som är intresserad av det mest spektakulära boende som marknaden har att erbjuda. Följande mäklare har objekt med i denna utgåva: Skeppsholmen, Bjurfors, Tradition, Skandia Mäklarna, Bukowskis Real Estate AB, Mäklarfirman Vincent Forssbeck, Oscars Fastighetsmäkleri, Saltsjöbadsmäklarna, Lena Ek Fastighetsforum, Iwers Mäklarbyrå, CK Fastighetsbyrå, Ahre Fastighetsbyrå och Jakobssons.

MäklarGuiden: www.hoom.se/maklare/index.html

.....

Chefredaktör: Micael Wiking
Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan:www.hoom.se/mediakit.html