HOOM AB

Internationella influenser skapar inspiration som lyfter heminredningen till nya höjder

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2009 09:33 CET

Det här något turbulenta året börjar närma sig sitt slut och det betyder också att 2000-talets första decennium snart är ett minne blott. Att det är tio år sedan vi firade millenniumskiftet, och att det är fem år sedan vi startade HOOM, är svårt att tro. Mycket har visserligen hänt sedan dess, men det känns onekligen som att tiden gått väldigt fort. Och ett beprövat sätt att sakta ner tiden lite – och samtidigt sänka stressnivån rejält – är som bekant att vara ledig. Oavsett om det handlar om att vara hemma, tillbringa en helg på ett slott eller par veckor på en paradisö så har HOOM tipsen för den som vill njuta lite extra. I det här numret har vi bland annat åkt till en exklusiv resort i Mexiko och besökt ett spektakulärt golfparadis på Mauritius, där vi kombinerat aktiviteter med avslappnande poolhäng.

Att åka utomlands brukar inte bara skänka ny energi, ofta kommer man också hem med en massa ny inspiration. Och just inspiration får man när man tittar på Casa Mirindiba i São Paulo, Fairhazel Gardens i London och det märkliga dragspelhuset i de värmländska skogarna, alla vackert presenterade i denna utgåva.

Vi har i vanlig låtit vårt kunniga trendråd komma med kloka insikter och åsikter och den här gången består det av arkitekttrion Anna Höglund, Ida Wanler och Camilla Holmgren. De berättar om nya trender och hur de själva lyser upp där hemma.

Precis som alltid är det också i HOOM du de mest spektakulära bostäderna, oavsett om du letar efter en modern innerstadsvåning eller en naturskön gård. Och även om det här är årets sista utgåva så fortsätter aktiviteten i allra högsta grad på hoom.se. Där låter sig en allt större skara sig inspireras av snygg design, läcker arkitektur, trendiga möbler och aktuellt mode.

.......

Med HOOM nr 7 så har man sedan starten 2005 producerat 31 utgåvor. Fasta avdelningar: exklusivt boende, design, inredning, heta produkter, trender, mat, vin, hotell och resor.

HOOM växer så det knakar och får ständigt fler läsare och större räckvidd. Bolaget utvecklar ständigt tjänster som speglar målgruppens identifierade intressen.

Ansvarig utgivare/Chefredaktör: Micael Wiking

Email: micael.wiking@hoom.se

Hemsida: www.hoom.se

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm. En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html