Aggressive Development AB

Internationella Studier börjar säljas digitalt i Qiozk

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2010 14:53 CEST

Utrikespolitiska Institutet och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Internationella Studier till försäljning i både iPhone och iPad till tusentals användare.

Internationella Studier är en skrift för alla som är specialintresserade av utrikespolitik och internationella frågor. Med bland annat debattinlägg, essäer, analyser och recensioner.

"Det är mycket intressant att Internationella Studier vill vara med i Qiozk." säger Klas Petersson, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore.

Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/internationella-studier

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.