SCA Hygiene Products AB, Edet

Internationellt erkände kocken Marcus Samuelsson sprider stjärnglans över vardagen i ett samarbete med Edet Torky

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2012 16:57 CET

Fungerar vardagen, så fungerar livet. Det kan nog de flesta svenskar med livspussel att lägga varje dag skriva under på. Men hur gör man? Vilka tips och tricks finns det? Och hur håller man uppe inspirationen när vardagsmaten ska fram en dag till? Idag startar Edet Torky en tävling där man letar efter Sveriges bästa tips på hur man kan använda Torkypappret i vardagen. Det bästa tipset vinner en långweekend för två i New York med besök på krogar som Marcus Samuelsson valt och får tillbringa en halvdag med honom i hans kök på Red Rooster där han lär ut knep som får vardagen och matlagningen att gå som en dans.

Edet Torky har många användningsområden; Att vända köttet i Torkypapper innan stekning suger upp överflödig vätska och ger goda förutsättningar för perfekt stekyta, utan att något ludd fastnar. Dessutom är det överlägset vid fönsterputsning eftersom det inte luddar och är väldigt slitstarkt.

–       Vi är stolta över vårt Edet Torky, vi vet att det är en räddare i nöden många gånger i vardagen och är säkra på att det finns massor av användbara tips som vi är nyfikna på och hoppas få dela, säger Camilla Svensson, Marketing Manager Nordic på Edet.

Marcus Samuelsson, internationell kockstjärna med rötterna i Sverige och Etiopien räds inte vardagen – han hyllar den genom att sätta guldkant på den.

–       ­Krydda köttbullarna lite extra, bjud in grannarna på middag en tisdag och vardagen glänser lite extra, tipsar Marcus Samuelsson som tillsammans med Edet Torky vill hjälpa till att sprida inspiration och tips i vardagen.

Tävla med ditt bästa Torkytips på www.edet.com Tävlingen pågår mellan 5/3 ­– 30/4 2012.

För mer information kontakta:

Camilla Svensson, Marketing Manager Nordic Edet tel: 031 746 17 17 eller mobil: 0706-026717

camilla.svensson@sca.com

www.edet.com

Om Marcus Samuelsson

Marcus Samuelsson är en av våra mest kända kockar, också internationellt. Han har överraskat matvärlden med sin utomordentliga skicklighet och sin förmåga att mixa kulinariska influenser från olika kulturer. Marcus Samuelsson fick nyligen hedersuppdraget att bli Obamas kock i samband med en statsmiddag. För närvarande driver han restaurangen Red Rooster i Harlem. Restaurangen tar tillvara kulinariska landvinningar från det ursprungliga amerikanska köket i ett av New Yorks livligaste och kulturellt mest intressanta områden. Dessutom är han ansvarig för Norda Bar & Grill i nya Clarion Hotel Post i Göteborg. Trots att han är relativt ung har han hunnit med mer än betydligt äldre kollegor. 2005 blev han professor vid Restauranghögskolan i Umeå och han är FN-organet Unicefs matambassadör, vilket bland annat innebär att han håller matkurser i sitt ursprungsland Etiopien.

SCA Hygiene Products AB, där Edet är en del, är ett globalt hygienföretag som utvecklar, producerar och marknadsför personliga hygienprodukter och mjukpapper. Produkterna säljs i ett 90-tal länder. Edet är ett av de ledande varumärkena för mjukpapper (toalett- och hushållspapper) i Sverige.