Kulturdirekt

INTERNATIONELLT GÄSTSPEL PÅ SCEN BECKIS

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2012 14:23 CET

NTERNATIONELLT GÄSTSPEL PÅ SCEN BECKIS

Nästa vecka välkomnar vi vårt första internationella gästspel från Irland -

8 mars kl 19 med This is How we Fly (Irland) http://thisishowwefly.net/
Internationellt hett folkband där stepdans möter traditionella folkinstrument, jazz och elektronik. Enda Stockholmsspelningen!

"Some of the most ear-opening music..." - Last Night's Fun
"Traditional music shot through with the adrenaline of contemporary influences: a lethal but irresistible cocktail." - The Irish Times
"A white-hot creative crucible uniting four pyrotechnic young talents." - Celtic Connections

Programmet för hela mars finns här: http://www.musikcentrum.se/sites/default/files/beckis_mars_hela_2012__.pdf

Hör gärna av er om ni önskar mer information om våra evenemang!

***

Beckis drivs av Musikcentrum & Frilansteatern med stöd av Riksbyggen & Stockholms Stads Kulturförvaltning

Beckis ligger mitt i Beckomberga gamla sjukhusområde. Enklast är buss 117 fr Brommaplan mot Spånga, hpl Bromma sjukhusgrindar. Följ skyltarna in på det f d sjukhusområdet. Närmaste T-bana är Råcksta / Islandstorget ca: 15 min promenad, eller buss 115 hpl Bromma sjukhus.

Hitta till Beckis: http://kartor.eniro.se/m/9TpGy

För ytterligare upplysningar: Anja Nordahl tel: 0700 175 055 (producent för Beckis) eller Ragnar Berthling (verksamhetsledare Musikcentrum Öst) tel: 070-413 97 09
beckis@musikcentrum.se
www.musikcentrum.se/beckis

Om Kulturdirekt
Kulturdirekt samlar Stockholms fria kulturliv på webben och i Kulturhuset vid Sergels torg. Som medlemsförening är vårt primära syfte är att underlätta mötet mellan Stockholms läns kulturarrangörer och kulturkonsumenter. Vi är det fria kulturlivets demokratiska plattform där alla medlemmar, på lika villkor, ska ha möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.