Chalmers Innovation

Internationellt intresse för svenska Healthy Heroes

Pressmeddelande  •  2012-04-17 09:55 CEST

17 april 2012

På Seedcamp i Tallinn kommer de 20 bästa företagen i Europa inom webbteknik, mobilteknik och programmering att få presentera sin affärsidé och träffa några av världens ledande entreprenörer, investerare och utvecklare på området.

– Det är företag från hela Europa som vill vara med på Seedcamp, så att vi blivit nominerade även i år tyder på att vi har något stort på gång, säger Amer Mohammed, vd på Warmbreeze Studios.

– Vi fick extremt bra respons förra året från både från investerare och potentiella användare. Samtidigt pekade de på en rad förbättringar som de ville se. Vi tog till oss kritiken och har nu utvecklat spelet, säger Amer Mohammed.

Spelet Healthy Heroes är världens första MMO-spel som kombineras med aktiviteter i verkliga livet. Spelaren utvecklar sin egen spel karaktär, sin Healthy Hero, och genom att motionera i verkliga livet låser spelaren upp olika nivåer i spelet och får belöningar. Det är även socialt, för som spelare får man mer poäng om man motionerar tillsammans med andra hjältar i spelet.

Healthy Heros kommer att lanseras för såväl investerare som den breda publiken den 18 april. Spelet finns som app både för Android och iPhone.

Mer om Warmbeeze Studios

Warmbreeze Studios utvecklar spelet Healthy Heroes, världens första mmo-rpg som spelas med hjälp av träning. Spelet uppmuntrar till motivation och social träning för vanligt folk som vill inte bryr sig om vilopuls och hjärtfrekvens.

För ytterligare information kontakta:

Amer Mohammed, VD på Warmbreeze Studios AB, 0709-22 03 06, E-post: amer@healthyheroes.se

Warmbreeze Studios AB ingår i inkubatorn Chalmers Innovation och är finansierat av Chalmers Innovation Seed Fund, Innovationsbron samt Västra Götalands Region.

Mer om Chalmers Innovation

Chalmers Innovation identifierar, utvecklar och finansierar teknikbaserade tillväxtföretag. Sedan starten 1999 har de varit med och startat 102 företag. Företagen hade under 2010 en total omsättning på 415 miljoner kronor och 415 anställda. Tillsammans har det under åren totalt investerats 1,37 miljarder kronor i dessa bolag. De här resultaten gör att Chalmers Innovation idag är Sveriges ledande idéinvesterare och företagsinkubator. Chalmers Innovation är utvald att ingå i regionala samt nationella inkubatorsatsningar från Innovationsbron och Västra Götalandsregionen.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Ljungberg, VD på Chalmers Innovation, 073-331 11 00, E-post: fredrik@chalmersinnovation.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom