Marthoni.se

Internet räddar små städer

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2013 13:49 CEST

I 2012 omsatte e-handel 31,6 miljarder kronor, enligt e-barometern från HUI (i samarbete med Posten och Svensk Distanshandel). Detta representerar en tillväxt av 14% årligt i e-handel där den största kategorin är kläder. Denna tillväxt kommer att skapa en betydande förändring i de små städer som snart kommer att uppleva överflöd av utförsäljning och stängda butiker.

Tvingad till alternativ lösning

Många konsumenter tycker att det är enklare och mindre tidskrävande att handla på nätet, och denna trend slår de små lokala butikerna hårt. Få konsumenter inser konsekvenserna för butikerna från sina inköp på nätet. Butikerna måste därför börja tänka "utanför boxen" för att överleva. E-handel kommer därav att vara den självklara lösningen. Om de lokala butikerna går online, ger det konsumenten möjligheten att handla i just deras butik, men på Internet. Detta innebär också en utökad kundkrets för butiksägarna samt möjligheten att sälja utomlands.

Butiker medför upplevelsen på nätet

Urvalet är ofta högre på nätet än i markbutiker och detta får konsumenten att vända ryggen åt butikerna. En alternativ lösning till detta växande problemet har vissa butiker löst genom att använda Marthoni.se som sin förlängda arm på Internet. Detta är ett stort steg för utvecklingen av detaljhandeln, men också en stor succé bland konsumenterna eftersom att på detta sätt kan de hitta just sina favorit butiker i en stor marknadsplats på nätet. Konsumenten upplever alltså den bästa köpupplevelsen som stöds både av den fysiska butiken samt Marthoni.se.

Marthoni.se öppnar dörrar åt lokala butiker

Marthoni hjälper dessa lokala butiker att gå online och följer därmed sina kunder i dagens snabba utveckling av internet och e-handel. Marthoni hjälper dem genom processen och ger dem chansen att öppna en webbshop billigare, enklare och snabbare än butikerna kan ha gjort det själva.

Om Marthoni

• Marthoni.se är ett program-baserat företag som erbjuder en online-lösning för klädbutiker.

• Marthoni representerar över 300 varumärken och 50 butiker I Sverige och Danmark.

• Marthoni.se startade I November 2012 och har haft en snabb och effektiv tillväxt sen dess.

Nicholas Meilstrup, VD för Marthoni

Tel: 49 27 04 10 / E-post: nm@marthoni.com

Marthoni.se gör online-shopping enkelt, billigt och till en positiv upplevelse oavsett om du är konsument eller butiksägare. Med ett stort utbud av mode och märken från alla svenska klädbutiker skapar vi en marknadsplats på nätet för mode.

Hos oss kan du därför lätt handla dina favorit-varumärken från dina favorit butiker.
Vi har kläder som passar alla!

Det ska alltid kännas enkelt, tydligt och tryggt att handla hos Marthoni, och den inramningen har vi som butik skapat för dig som konsument.
Vårt mål på Marthoni är att ge våra kunder bästa servicen samt upplevelse.

Följ också våra exklusiva kampanjer på Facebook för att tävla om snygga plagg från marthoni.se.

Välkommen!