Firstdate.se

Internetdatingbolaget Firstdate når 1 000 000 medlemmar!

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2013 16:09 CEST

För några veckor sedan lanserade onlinedatingföretaget Firstdate International AB sin nya hemsida. Chris Engleus, vd på företaget, berättade då också att nästa mål var att nå 1 000 000 unika medlemmar. Det målet nåddes lördag den 29. juni. Firstdate är därmed en av Skandinaviens största datingsidor.

"Det här visar på att människor gillar vårt personliga koncept där vi varje dag erbjuder våra medlemmar något nytt. Det är aldrig tråkigt på Firstdate!" säger VD Chris Engleus.

Att hitta en partner på internet är en växande trend. I takt med teknikens utveckling och digitaliseringen av våra liv, väljer allt fler att även söka kärleken online.

"Målet när företaget startade 2008 var att nå miljongränsen 2014. Att vi gör det redan nu ser vi som ett resultat av hårt och målinriktat arbete med att erbjuda våra medlemmar den mest funktionella datingsidan!" fortsätter han.

Firstdate erbjuder människor från alla nordiska länder att träffas, vilket är ett unikt koncept jämfört med konkurrenterna. Nu samlas alltså 1 000 000 människor från Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island på Firstdate varje dag.

Firstdate är Skandinaviens mest besökta datingsite. Ingen annan datingsite har fler singlar online än Firstdate i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island. Varje dag är ca 100 000 singlar online!

Vi är inte från USA, England eller Frankrike. Firstdate är ett helt oberoende och fristående Nordiskt företag. Vår målsättning är att bli Europas ledande datingsite och dit är vi på väg just nu, tack vare Dig.

Vi tycker att vi funnit en trevlig och förnuftig form för att träffas via Internet som är lite bättre än andra tjänster av liknande slag på nätet. Vi vill att det är Du som medlem som bestämmer det mesta av innehållet och vi gör allt för att vara så lyhörda för just Dina önskemål.

En annan av våra ledstjärnor är Din integritet. Det skall kännas tryggt att vara medlem hos oss.