SP Charter AB

Internetmarknadsföring ger många möjligheter

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2012 18:24 CEST

Just nu aktuell med nystartade bolaget LetsGrowAgency som är en digital reklambyrå som arbetar med att hjälpa företag att flytta print & TV reklam till internetreklam. Mikael hoppas att Lets Grow Agency blir en global digital icon som internetreklambyrå

Enligt honom är det möjligt att starta ett internetföretag på 24 timmar och att de i princip kan bli värda hur mycket som helst om de marknadsförs och får fart på rätt sätt.

- Tittar man på Spotify deras värde ligger på 26 miljarder ändå gick de med förslust på 402 miljoner kronor för 2011. 2010 gick de bara back 253 miljoner kronor. Internetföretag värderas på helt andra sätt och det är mycket snack om detta. Hur många var det inte som tackade nej till att investera i Skype som ångrar sig idag. Google tjänade inte mycket innan de blev noterade på börsen, sen tog det fart och de högre värderade är Microsoft idag.

Utmaningarna i branschen är enligt honom att hitta guldäggen och få dem att växa och blir stora framgångsrika företag såklart. Vanliga misstag som företag gör när de vill utöka sin nätnärvaro är att man inte har någon långsiktig affärsstrategi på Internet.

• De skall bara syns lite på internet och tänker vi kan väl prova lite men det fungerar inte så.

Mikael ser Internet som en global försäljningskanal där bara sökmotorn Google har 25 miljoner sökningar per dygn i Sverige. Internet skapar bara möjligheter och finns man inte där så går kunderna till någon som finns på Internet tillägger han med eftertryck.

Vidare tipsar han om att det absolut grundläggande för företagets internetmarknadsföring är i dag en facebooksida och en hemsida.

Sen är det viktigt att man kopplar ihop allt man gör på internet för då syns man enligt honom mer i sökmotorerna och det fungerar så att ju mer man syns desto bättre är det för verksamheten avslutar Mikael E. Widengren.

L e t s G r o w A g e n c y

Partner Mikael E. Widengren

Telefon 072-2929726