Intervalor AB

Intervalor expanderar - rekryterar Anders Malmborg

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2007 11:15 CET

Intervalor är den ledande representanten i Norden för internationella kapitalförvaltare och representerar för närvarande BankInvest, Griffin, Lee Overlay, Ermitage, New Star och Scottish Widows.

Intervalor är i en expansiv fas och vi har under de senaste 15 åren etablerat oss genom att erbjuda attraktiva och unika internationella investeringsprodukter till bl.a. institutionella investerare. Med en ökad efterfrågan på marknaden vill vi nu även göra dessa produkter, i första hand fonder, tillgängliga för en bredare kundmassa såsom, kommuner, landsting, församlingar, stift och samfälligheter samt insamlande organisationer, stiftelser

Därför har nu Anders Malmborg anställts som kundansvarig hos Intervalor. Anders har en lång och gedigen bakgrund inom finansbranschen, bl. a med erfarenhet av aktie- och derivathandel, aktieanalys, corporate finance och kapitalförvaltning. Under närmare 10 år arbetade han på Banco fonder, varav de 3 sista som VD. Under senare år har Anders varit verksam som management konsult med uppdrag bl. a att starta upp en ny Hedgefond och inom private banking. Närmast kommer Anders från ett konsultuppdrag på Manpower Exekutive.

Anders Bladh, Vd Intervalor AB, säger: ”Vi är mycket glada över att kunna knyta en så kvalificerad och erfaren person som Anders till oss. Anders kombinerar många egenskaper såsom kundorientering, målmedvetenhet och lång erfarenhet som kommer att komma både Intervalor och våra kunder tillgodo. Som Vd för Intervalor är det också extra roligt att kunna fortsätta att expandera och jag ser detta som ett ytterligare bevis för bärkraften i vår affärsidé. Med Anders ombord stärks vi än mer.”

För ytterligare information kontakta:

Anders Bladh, VD

Intervalor AB (Stockholm)

+46 (0)8-660 80 40, +46 (0)70–666 80 45

a.bladh@intervalor.com

Till Redaktionen

Intervalor AB:s affärsidé är att ge den nordiska marknaden tillgång till de främsta internationella kapitalförvaltarna, kombinerat med bästa lokala service. Intervalor representerar ett antal noggrant utvalda internationella förvaltare. Vi kan ses som ett ”representations-kontor att hyra” och fungerar som en integrerad del av förvaltarnas organisation. Vår uppgift är att marknadsföra deras fonder och diskretionära förvaltningsuppdrag i de nordiska länderna samt att informera och ge service till kunder. Intervalor är ett oberoende företag som bildades 1992. Vi är idag tio personer och verksamheten bedrivs från Stockholm och Helsingfors.