Micropos Medical AB

Intervjuvas av Sveriges Radio

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 10:52 CEST

Under helgen har Tomas Gustafsson, vd på Micropos Medical och bolagets grundare, Bo Lennernäs, docent och överläkare, intervjuats av Sveriges Radio.

I intervjun, som finns att ta del av på Sveriges Radios hemsida:

förklaras hur Micropos Medicals produkt RayPilot® kan användas vid behandling av prostatacancer och hur biverkningar som impotens och urinläckage i samband med strålbehandling kan komma att minskas.

För ytterligare information kontakta:

Tomas Gustafsson, VD på Micropos Medical AB (publ), 031-772 80 99

Om Micropos Medical AB (publ):

Micropos Medical AB (publ) (www.micropos.se) utvecklar och säljer framtidens produkter för precisionsbehandling av cancer. Bolagets första produkt RayPilot® är inledningsvis avsedd för att säkerställa en förbättrad strålbehandling av prostatacancer. Med en högre precision kan man på ett säkert sätt fokusera strålningen på prostata och öka stråldosen vilket därmed kan ge en ökad möjlighet till en botande behandling samtidigt som vanligt förekommande biverkningar kan minska och behandlingstiden kortas. RayPilot® kan liknas vid ett GPS-system och består av tre delar; sändare, mottagarsystem och mjukvara. RayPilot® systemet är CE-certifierat och därmed godkänt för Europeisk användning. Bolaget är listat på AktieTorget under aktiesymbolen MPOS.

Välkommen att följa Bolaget på www.facebook.com/microposmedical eller följ pressreleaser om Bolaget på www.mynewsdesk.se sök efter Micropos och välj prenumerera.