Notified

Intressant år för det svenska digitala omvärldsbevakningsföretaget Notified – 111 % tillväxt under 2012.

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2013 14:59 CEST

I takt med att de digitala kanalerna och sociala plattformarna blivit en naturlig del i kommunikationsarbetet så har det följdriktigt gjort allt viktigare att ha en bra koll på sin digitala mediebild.  Detta gör företag och myndigheter genom att jobba med pålitliga och lättanvända verktyg om vad som sägs och tycks om deras varumärken, produkter och tjänster i dessa kanaler.

Några höjdpunkter från Notifieds tredje verksamhetsår:

·  Omsättningen ökade med 111 % till 11 miljoner under 2012 jämfört med 2011.
Vinstmarginalen ligger i år på ca 10%.
·  Öppnat kontor i Stockholm och dubblerat personalstyrkan till 17 personer
·  Över 330 kunder jobbar idag med Notified med cirka 2700 användare.
·  Nordiska expansionen har varit lyckad med många stora globala varumärken som valt att jobba med Notified för hela den nordiska marknaden.
·  Stark tillväxt av kunder inom PR- Reklambyrå segmentet.
·  En oberoende kundundersökning som gjordes under Jan-Feb visar att 7 av 10 kunder varmt rekommenderar Notified till sitt närverk.

-  Vi har under året jobbat hårt med att förstärka relationen och lyssna på hur våra kunders dagliga utmaningar förändras i en väldigt snabbt utvecklande del inom kommunikationsarbetet, nämligen de digitala kanalerna. Vårt dagliga mål är ganska enkelt och det är att leverera och utveckla ett verktyg som förenklar och ger en kommunikatör ett snabbt och pålitligt verktyg som ger en bra bild om vad som sägs om än där ute. – säger Kristopher Stenkula, VD på Notified.

- Det mest glädjande under året är trots allt kundundersökningen som visar att våra användare verkligen gillar och uppskattar verktyget så mycket. Vi jobbar i en väldigt konkurrensutsatt bransch och då är kundens omdöme av oss det absolut viktigaste. Nu ska vi jobba ännu hårdare med att leverera detta under året som ligger framför oss tillägger Marcus Norrving, Produktägare.

Följ och säg Hej till oss på:

Facebook: www.facebook.com/Notifiedswe
Twitter: www.twitter.com/notifiedSWE
Bloggen: http://blog.notified.com/

Notified är en Nordisk aktör inom heltäckande omvärldsbevakning. Genom att bevaka både redaktionella och sociala medier såsom Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, bloggar och forum ger vi våra kunder en komplett bild av deras intresseområden. Notified har kontor i Malmö och Stockholm. Bland våra kunder finns både statliga myndigheter och organisationer, industrikoncerner, intresseorganisationer och småföretag.